General

Sindicats i entitats donen el seu suport a les escoles públiques del País Valencià

Sindicats i entitats de la comunitat educativa de les Illes Balears expressen el seu suport a les escoles públiques de qualitat i en català del País Valencià

Davant l’anunci del tancament d’escoles públiques i de les supressions de línies en valencià, el sindicat STEI -en contacte permanent amb l’STEPV Intersindical Valenciana i la Plataforma PROU-, ha informat els centres educatius de les illes Balears i la societat en general del que està passant al País Valencià i ha fet un acte de suport, que s’ha celebrat avui, divendres dia 28 de març, al Monestir de la Real, un lloc emblemàtic de defensa del territori, la llengua i la cultura catalana, davant la imatge de Ramon Llull, pare de les lletres catalanes, la llengua i cultura que ens uneix, que presideix el claustre del monestir. 

De moment donen suport a les escoles valencianes l’STEI, FETE-UGT, FAPA,  l’Associació de directors d’infantil i primària (ADIPMA), Associació de directors de secundària (ADESMA), l’Associació d’inspectors (ADIDE), les Cooperatives d’Ensenyament, l’Assemblea de mestres i professors en català de les Illes Balears, el Fòrum Musicae, els Ensenyants Solidaris, les Dones Educadores i els Enllaçats per la Llengua. Quan arribin més adhesions us les farem arribar.

Reunió del Col·lectiu d'ensenyants de música i plàstica

Convocats pel sindicat STEI, el Fòrum Musicae i la Plataforma CREA, es va celebrar ahir horabaixa una reunió d’ensenyants de música i plàstica a l’edifici Sa Riera de la UIB a Palma. Hi ha una inquietud entre aquests docents respecte del futur de l’àrea d’artístiques davant l’aplicació de la LOMCE el curs vinent.

Llegeix més...

L’STEI denuncia que la nova formació professional bàsica condemna els joves a la precarietat laboral

La FP Bàsica, que substituirà els PQPI i que s’ha d’implantar en el proper curs escolar segons el calendari de la LOMCE, suposa una devaluació de la formació professional. En el moment actual, l’alumnat dels PQPI que cursava els mòduls voluntaris podia obtenir el graduat en educació secundària (ESO). Però amb la FP Bàsica, els alumnes obtindran el títol de Tècnic Professional Bàsic de la família corresponent, així com una qualificació de nivell 1 del Catàleg Nacional de les Qualificacions Professionals. Això suposa que, si volen obtenir el títol de graduat en educació secundària, aquests alumnes hauran de superar l’avaluació final d’educació secundària obligatòria, on se’ls avaluarà de continguts que no hauran treballat a l’aula. Tot plegat suposarà una veritable cursa d’obstacles per a un alumnat que ja arrossega moltes mancances i dificultats.

D’altra banda, tal com hem pogut veure a l’esborrany del nou currículum d’FP Bàsica, desapareixen del seu contingut matèries tan importants com Formació i Orientació Laboral, una eina molt adient per orientar l’alumnat en la recerca del seu accés al món professional.  També perden hores dins el còmput lectiu de la FP Bàsica les sessions de tutoria, un espai i un temps de proximitat i de coneixement de l’alumnat molt valuós dins el procediment d’ensenyament-aprenentatge.

Per tot plegat, podem concloure que l’únic que pretén el Govern de Rajoy i la llei del ministre Wert, amb els nous programes d’FP Bàsica, és maquillar les xifres de l’elevat índex d’atur de l’Estat espanyol. El nou sistema suposarà la condemna a la precarietat i a una baixa qualificació professional de bona part dels nostres joves.

La LOMCE obre la porta al clientelisme i a l'amiguisme

L’STEI denuncia que el sistema de contractació que es derivarà de l’aplicació de la LOMCE és un atac a la transparència i a la igualtat d’oportunitats entre els aspirants a ocupar les places docents. A partir de la potenciació de l’assumpció de més competències per part dels directors, es podran perfilar les places del professorat de cada centre, tant per a la inclusió de nou professorat com per al manteniment de la continuïtat de cada claustre. Amb l’excusa de promoure nous projectes de qualitat, l’especialització curricular i la recerca de l’excel·lència, es possibilitarà una contractació de professorat en desigualtat de condicions.

Llegeix més...

L’STEI denuncia les mentides del president Bauzá a una emissora de ràdio

Després d’haver sentit aquest matí les declaracions del president Bauzá a la ràdio, en un mitjà d’àmbit estatal, des de l’STEI volem manifestar el següent:

  • El senyor Bauzá fa un ús particular i en benefici propi del dret que les persones tenen a les manifestacions, fa una valoració subjectiva del gaudi d’aquest dret i menysprea els assistents segons si ell està d’acord o en desacord amb els seus motius.
  • Quan s’ha referit a les mobilitzacions en contra del TIL, el senyor Bauzá ha carregat únicament contra el professorat de l’ensenyament públic, al qual ha acusat novament de fer política a les aules i de ser els valedors de la imposició de la immersió lingüística, segons el president causa del fracàs escolar a les Illes Balears.
  • El President Bauzá atia el foc de l’enfrontament entre la xarxa pública, la concertada i la privada, quan diu que el conflicte contra el TIL només es pateix a la xarxa pública i ven la imatge dels altres ensenyaments com un lloc d’estabilitat i de qualitat de l’educació. Deu desconèixer que en el sector d’ensenyament concertat, amb una convocatòria de vaga per part de la meitat de la representació sindical, va tenir un seguiment del 30%.
  • El senyor Bauzá també ha mentit en referir-se a les negociacions que la Conselleria va mantenir amb els comitès de vaga, quan ha dit que l’únic punt que preocupava els membres d’aquest comité era la derogació de la Llei de símbols, “per poder seguir fent política a les aules” i poder mantenir els llaços als centres escolars.    
  • Quan s’ha referit a la llei de l’avortament del ministre Gallardón, el senyor Bauzá s’ha referit a la necessitat d’elaborar-la des del consens. Un consens al qual s’ha negat en tot moment en tot allò referent a la implantació del TIL, mancada del més mínim acord amb cap sector de la comunitat educativa.