Nomenament com a personal funcionari de carrera 8 de novembre de 2023
Nomenament
- Ordre EFP/1203/2023, de 27 de octubre per la qual, a proposta de la Conselleria d'Educació i Universitats de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es nomenen funcionaris de carrera dels cossos de Professors d'Ensenyament Secundari, Professors Tècnics de Formació Professional, Professors d'Escoles Oficials d'Idiomes i Mestres, als seleccionats a les proves selectives convocades per la Resolució de 29 de novembre del 2021.
El nomenament té efectes a 1 de setembre de 2023.
Llista única i presentació de documentació del 3 al 17 d'agost, ambdós inclosos
Llista única
- Llista única de persones seleccionades al procés de concurs-opisicó 2022 i, que pant, han obtingut plaça
Documentació a presentar
Termini de presentació de la documentació
Del 3 al 17 de'agost, ambdós inclosos
S'ha de presentar presencialment (mitjançant instància adreçada a la Direcció General de Personal Docent), al registre de Conselleria o qualsevol dels indicats a la xarxa de registres.
Documentació del torn lliure i del torn de reserva per a aspirants amb discapacitat
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o de la certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent. - Titulació de català
Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001.
L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013. - Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent
En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.
ATENCIÓ Alerta amb la data de caducitat del DNI. - Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.
No ho han de presentar les persones del cos de mestres ni del cos de música i arts escèniques.
Quan, en substitució del títol de formació pedagògica i didàctica, s'al·legui haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la documentació següent:- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director del centre o un full de serveis expedit per l'Administració educativa, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre (excepte que s'acrediti la impossibilitat d'aportar el certificat per desaparició de l'empresa), amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, en què s'indiquin expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
- Certificat mèdic oficial acreditatiu de "no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals ha estat seleccionat."
ATENCIÓ El certificat ha de posar exactament el text anterior o molt similar. Sinó, no serà acceptat per la Conselleria. - Declaració jurada, o promesa (annex 8), de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 8 de la convocatòria.
Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada, o promesa, de no estar sotmesos a sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.
- Aspirants amb discapacitat. Han de presentar fotocòpia compulsada del dictamen establert en la base 2.1.3.3, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licitud o hagin autoritzat l'Administració per sol·licitar-ho.
- Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.
Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.
ATENCIÓ Al tràmit d'adjudicacions la Conselleria ens permetrà autoritzar-ne la consulta i no caldrà presentar-lo. - Ajornament. Sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.
- Incompatibilitat. Declaració jurada (annex 9) de no trobar-se en cap de les causes d'incompatiblitat establertes en la Llei 53/1984, de 26 desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i en el Reial decret 598/1985.
Documentació per als que ja tenien la condició de personal funcionari públic de carrera
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'accés al cos o de la certificació acadèmica original acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent. - Titulació de català
Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001.
L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013. - Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent
En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.
ATENCIÓ Alerta amb la data de caducitat del DNI. - Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 de la convocatòria.
- Certificació o full de serveis de l'organisme del qual es depengui
Els seleccionats que tinguin la condició de funcionaris docents de carrera en situació de servei actiu de les Illes Balears estan exempts de presentar aquest certificat.
S'han de consignar expressament les dades següents:- Indicació del cos al qual es pertany, especialitat, número de registre personal assignat i si es troba en servei actiu.
- Nombre d'anys com a funcionari de carrera.
- Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals han estat seleccionats.
- Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separats mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 9 en aquesta convocatòria.
- Annex 8 editable. A final de mes, la Conselleria en farà un model editable.
- Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.
ATENCIÓ No és necessari si s'autoritzares en el tràmit d'adjudicació de places o d'autobarem.
Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.
Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.
Presa de possessió - a partir del 22 d'agost
Tothom qui hagi obtingut plaça a les oposicions, ha de fer el tràmit previ a la presa de possessió, a partir del 22 d'agost.
Calendari Tot el que has de fer
Recorda a arribar amb temps a la seu de les proves.
Aquests són els terminis de cada procediment:
- Fase d'oposició (a partir de la 2a prova)
- 2a prova. Depèn de cada tribunals.
- Qualificacions provisionals de la fase d'oposició. Depèn de cada tribunal.
- Reclamacions: vint-i-quatre hores hàbils després de la publicació de les notes provisionals.(dissabtes i diumenges no són hàbils).
- Qualificacions definitives de la fase d'oposició. Depèn de cada tribunal.
- Fase de concurs
- Autobarem: dos dies naturals des de l'endemà de la publicació de les qualificacions definitives de la fase d'oposició.
- Presentació de nous mèrits, si escau: dins les 24 hores següents, on el tribunal convoqui.
- Qualificacions provisionals fase de concurs. Depèn de la comissió de valoració.
- Reclamacions: dos dies hàbils des de les llistes provisionals.
- Qualificacions defintives. Depèn de la comsisió de valoració.
- Tria de plaça del 27 de juliol a les 12.01 h fins al 29 de juliol a les 08.59 h
Tria de plaça
del 27 de juliol a les 12.01 h fins al 29 de juliol a les 08.59 h
- Llista d'aspirants seleccionats
- Es publicarà al portal de l'opositor.
- Llista única d'aspirants que han superat el procés i documentació
- La llista es publicarà al BOIB. Sol ser a final de juliol.
- Presentació de requisists i documentació: 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació al BOIB de la llista.
- Presa de possesssió
- A partir del 22 d'agost, has de fer el tràmit previ a la presa de possessió
Presa de possessió
A partir del 22 d'agost
Atenció: Aquest calendari següent és orientatiu i pot canviar d'acord al que digui cada tribunal. Cal mirar les comunicacions de cada tribunal (llegeix els punts anteriors):
Com varen ser les Oposicions 2021?
Tota la informació sobre oposicions
Normativa
Normativa
Reglament estatal
- Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents
Convocatòria - 30 de novembre de 2021
- Resolució de 29 de novembre de 2021 per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes i de mestres a les Illes Balears.
Modificació de la convocatòria - 28 de desembre de 2021
- Resolució de 23 de desembre de 2021 per la qual es modifica la Resolució de la directora general de Personal Docent de 29 de novembre de 2021, i s'hi rectifiquen determinades errades.
Calendari
Calendari
Recorda a arribar amb temps a la seu de les proves.
Aquests són els terminis de cada procediment:
- Fase d'oposició (a partir de la 2a prova)
- 2a prova. Depèn de cada tribunals.
- Qualificacions provisionals de la fase d'oposició. Depèn de cada tribunal.
- Reclamacions: vint-i-quatre hores hàbils després de la publicació de les notes provisionals.(dissabtes i diumenges no són hàbils).
- Qualificacions definitives de la fase d'oposició. Depèn de cada tribunal.
- Fase de concurs
- Autobarem: dos dies naturals des de l'endemà de la publicació de les qualificacions definitives de la fase d'oposició.
- Presentació de nous mèrits, si escau: dins les 24 hores següents, on el tribunal convoqui.
- Qualificacions provisionals fase de concurs. Depèn de la comissió de valoració.
- Reclamacions: dos dies hàbils des de les llistes provisionals.
- Qualificacions defintives. Depèn de la comsisió de valoració.
- Tria de plaça del 27 de juliol a les 12.01 h fins al 29 de juliol a les 08.59 h
Tria de plaça
del 27 de juliol a les 12.01 h fins al 29 de juliol a les 08.59 h
- Llista d'aspirants seleccionats
- Es publicarà al portal de l'opositor.
- Llista única d'aspirants que han superat el procés i documentació
- La llista es publicarà al BOIB. Sol ser a final de juliol.
- Presentació de requisists i documentació: 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació al BOIB de la llista.
- Presa de possesssió
- A partir del 22 d'agost
Atenció: El calendari següent és orientatiu. Cal mirar les comunicacions de cada tribunal (llegeix els punts anteriors):
Tràmit de participació i reintegrament de taxes
Tràmit de participació - del 19 de gener al 7 de febrer
Accés al tràmit
Del 19 de gener al 7 de febrer, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Devolució de taxes - de l'1 al 20 d'abril
Devolució de taxes
De l'1 al 20 d'abril
Qui pot sol·licitar la devolució de taxes
- Persones excloses
- Persones que degut a una errada telemàtica en la tramitació de la sol·licitud varen fer dos o més pagaments
- Persones que no registraren la sol·licitud i per tant no figuren ni a la llista d’admesos ni d’exclosos.
Sol·licitud de devolució de taxes
A la sol·licitud on es demana la devolució s’ha d’exposar clarament el motiu.
Has d'adjuntar, en un sol fitxer::
- Fotocòpia del DNI/NIE.
- Sol·licitud de participació a les proves selectives.
- Justificant de l’ingrés o de tots els ingressos, en cas d’haver-ne realitzat més d’un (Model 046).
- Declaració de veracitat de dades bancàries.
Si no pots accedir al tràmit telemàtic:
Envia un correu electrònic amb les teves dades (nom i DNI/NIE) i tota la documentació esmentada abans a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., en el termini indicat. Quan t'hagin resolt la incidència ja hauries de poder fer el tràmit.
Tribunals i comissions de valoració
Sorteig per a la designació de vocals i causes d'exclusió
Normativa
- Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 21 de gener de 2022 per la qual es determinen les normes que regeixen el sorteig per a designar els vocals dels tribunals
Resultats del sorteig
- Dimarts, 25 de gener a les 10.30h
Rodríguez Marí, verònica
Causes d'exclusió
La participació en els tribunals té caràcter obligatori. No obstant això, sempre que sigui possible i ho permeti el nombre de funcionaris dels cossos i de les especialitats respectives, no es tendran en compte els professors en els quals concorrin aquestes circumstàncies:
- Que actualment no prestin serveis efectius a cap centre docent.
- Que actualment es trobin en situació de permís de naixement de fill, d’adopció, de guarda amb finalitats d’adopció i d’acolliment o tenguin un fill menor de divuit mesos en data 25/06/2022.
- Que es trobin de baixa per malaltia i a data de 01/04/2022 duguin més de tres mesos de baixa continuada.
- Que per raons de guarda legal tinguin concedida una reducció d’un terç de jornada o de mitja jornada des de l’1 de setembre de 2021, sempre que aquesta situació es mantengui durant el segon i tercer trimestre escolar.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació d’alliberat sindical.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació administrativa de serveis especials o excedència especial.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació de comissió de serveis a l'estranger.
- Que a dia 1 d’abril de 2022 es trobin proposats per jubilació per incapacitat.
- Que a dia 1 d’abril hagin sol·licitat i tenguin acceptada la jubilació amb efectes de dia 1 de setembre de 2022.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació administrativa d'excedència per guarda legal d'un fill menor de tres anys, o d’una persona major.
- Que es trobin en situació d'abstenció.
- Que ocupin un càrrec directiu (directora/director, cap d’estudis, secretària/secretari) durant el curs 2021-2022, excepte que sigui necessari recórrer a les persones que ocupen aquests càrrecs per poder conformar els tribunals.
- Que hagin actuat com a membre de tribunal en el concurs oposició de l’any 2020, excepte que sigui necessari recórrer a aquestes persones per poder conformar els tribunals.
Tribunals provisionals - Reclamacions de l'11 al 13 d'abril
Cos de mestres
Resolució de 8 d'abril de 2022, per la qual es fa pública la composició provisional dels tribunals del cos de mestres, i es designen els coordinadors i els membres de les comissions de valoració .
Resta de cossos
Resolució de 8 d'abril de 2022, per la qual es fa pública la composició provisional dels tribunals dels cossos de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny, i es designen els coordinadors i els membres de les comissions de valoració.
Reclamacions
De l'11 al 13 d'abril, ambdós inclosos
Causes d'exclusió
La participació en els tribunals té caràcter obligatori. No obstant això, sempre que sigui possible i ho permeti el nombre de funcionaris dels cossos i de les especialitats respectives, no es tendran en compte els professors en els quals concorrin aquestes circumstàncies:
- Que actualment no prestin serveis efectius a cap centre docent.
- Que actualment es trobin en situació de permís de naixement de fill, d’adopció, de guarda amb finalitats d’adopció i d’acolliment o tenguin un fill menor de divuit mesos en data 25/06/2022.
- Que es trobin de baixa per malaltia i a data de 01/04/2022 duguin més de tres mesos de baixa continuada.
- Que per raons de guarda legal tinguin concedida una reducció d’un terç de jornada o de mitja jornada des de l’1 de setembre de 2021, sempre que aquesta situació es mantengui durant el segon i tercer trimestre escolar.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació d’alliberat sindical.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació administrativa de serveis especials o excedència especial.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació de comissió de serveis a l'estranger.
- Que a dia 1 d’abril de 2022 es trobin proposats per jubilació per incapacitat.
- Que a dia 1 d’abril hagin sol·licitat i tenguin acceptada la jubilació amb efectes de dia 1 de setembre de 2022.
- Que durant el curs 2021-2022 es trobin en situació administrativa d'excedència per guarda legal d'un fill menor de tres anys, o d’una persona major.
- Que es trobin en situació d'abstenció.
- Que ocupin un càrrec directiu (directora/director, cap d’estudis, secretària/secretari) durant el curs 2021-2022, excepte que sigui necessari recórrer a les persones que ocupen aquests càrrecs per poder conformar els tribunals.
- Que hagin actuat com a membre de tribunal en el concurs oposició de l’any 2020, excepte que sigui necessari recórrer a aquestes persones per poder conformar els tribunals.
Guia pràctica
Llistes de persones admeses
Llistes definitives- 31 de març
Cos de mestres
Resta de cossos
Modificació llistes
Causes d'exclusió
Nacionalitat estrangera
Llistes provisionals - Reclamacions del 10 al 23 de març
Resolució de 9 de març de 2022, per la qual es fan públiques les llistes, amb caràcter provisional, dels aspirants admesos i exclosos que han sol·licitat participar en el concurs-oposició convocat per Resolució de 29 de novembre de 2021.
Cos de mestres
Resta de cossos
Causes d'exclusió
Nacionalitat estrangera
- Aspirants de nacionalitat estrangera que han acreditat estar en possessió de la titulació que els eximeix de fer la prova de castellà
- Aspirants de nacionalitat estrangera que han de realitzar la prova de castellà
Nota informativa
Tràmit de reclamacions
Del 10 al 23 de març
termini conclòs
Recomanam fer servir el codi cl@ve per accedir al tràmit per tal de poder recuperar-lo en cas que hi hagi alguna incidència.
Fase d'oposició
Criteris de valoració de la fase d’oposició
Absències i permisos
Tribunals (només si l'activitat lectiva és en horari d'horabaixa)
- Des de dia 27 de juny i fins a dia 30 de juny de 2022 (ambdós inclosos)
- El dia de l’acte de constitució dels tribunals o de la comissió de selecció, quan l’activitat lectiva sigui en horari d’horabaixa.
- El dia de les sessions necessàries per preparar les proves, instruccions, i fer les actuacions pertinents abans de dia 25 de juny de 2022, quan l’activitat lectiva sigui en horari d’horabaixa.
- Han de ser justificades d’ofici per part de la direcció dels centres.
Aspirants
- Els dies de la prova o actuació, pel temps indispensable per realitzar-la.
- S'ha de sol·licitar el permís per concórrer a exàmens finals i altres proves definitives d’aptitud a la direcció del seu centre.
- S'ha de sol·licitar al tribunal un certificat d’assistència i lliurar-lo a la direcció del centre.
- Si les proves són una altra illa diferent a l’ illa a la que s'aspir, també tenen permís per absentar-se els dies 28, 29 i 30 de juny sempre que s'hagi acabat amb totes les tasques en el centre.
Sorteig per a l'ordre d'actuació
Normativa
- Resolució de dia 21 de gener de 2022 per la qual es determinen les normes que regeixen el sorteig públic per determinar l'ordre d'actuació dels aspirants
Sorteig per a l'ordre d'actuació
- Dimarts, 25 de gener a les 10.45h
Lletra D
Fase de concurs
Barem
Només es valoren els mèrits fins 7 de febrer
Barem d'ingrés
1. Procediment d'ingrés. Torn lliure
2. Procediment d'ingrés. Torn de reserva per a aspirants amb discapacitat
- Barem d'ingrés (1 i 2) - annex 2 (modificat per la Resolució de 23 de desembre de 2021, que canvia tot l'apartat 1)
- Aclariments de la valoració dels mèrits
Barem d'accés
3. Accés a altres cossos docents inclosos en un subgrup superior
4. Accés a altres cossos del mateix subgrup i nivell de complement de destinació
- Barem d'accés (3 i 4) - annex 3
Full de barem i nova documentació
- El full de barem s'activa durant dos dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva de persones que han superat la fase d'oposició.
- Si estàs d'acord amb la puntuació, indica-ho al tràmit i envia'l telemàticament.
- Si no hi estàs d'acord, indica-ho els mèrits amb la puntució dels quals no estàs d'acord o afegeix-hi els que consideris. Indica la documentació justificativa que aportaràs per justificar-ho.
En aquest cas, en enviar el tràmit obtindràs un número de preregistre. El tribunal et convocarà, en un termini no superior a 24h per presentar:- Preregistre
- Full de barem
- Còpia compulsada dels documents justificatius (duguès original i còpia i el tribunal ho compulsarà)
- Declaració jurada dels documents justificatius que presentes - està inclosa en el pdf que es genera en el tràmit del full de barem, només si has marcat que no estàs d'acord.
Qualificacions i reclamacions
- Només es puntuaran els mèrits perfeccionats fins dia 7 de febrer de 2022.
- Les comissions de valoració publicaran les puntuacions i obriran un termini de dos dies hàbils per a la presentació de reclamacions.
- A les reclamacions, en cap cas es poden al·legar nous mèrits ni presentar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats però no acreditats en el moment oportú.
- Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades, les comissions de valoració faran públics la puntuació definitiva dels mèrits de tots els aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
- Es pot interposar recurs d’alçada.
Llista única, adjudicació de vacants, presentació de documentació, presa de possessió
Adjudicació de places per al cur 2022-23
Termini del 27 de juliol a les 12.01 h fins al 29 de juliol a les 08.59 h
Llista única i presentació de documentació
Llista única
- Llista única de persones seleccionades al procés de concurs-opisicó 2022 i, que pant, han obtingut plaça
Documentació a presentar
Termini de presentació de la documentació
Del 3 al 17 de'agost, ambdós inclosos
S'ha de presentar presencialment (mitjançant instància adreçada a la Direcció General de Personal Docent), al registre de Conselleria o qualsevol dels indicats a la xarxa de registres.
Documentació del torn lliure i del torn de reserva per a aspirants amb discapacitat
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o de la certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent. - Titulació de català
Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001.
L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013. - Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent
En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.
ATENCIÓ Alerta amb la data de caducitat del DNI. - Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 d'aquesta convocatòria.
No ho han de presentar les persones del cos de mestres ni del cos de música i arts escèniques.
Quan, en substitució del títol de formació pedagògica i didàctica, s'al·legui haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets o, si no, dotze mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009 o a l'1 de setembre de 2014, segons pertoqui, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats, en els nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, s'ha d'acreditar aquest fet mitjançant la documentació següent:- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre públic, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel secretari del centre amb el vistiplau del director del centre o un full de serveis expedit per l'Administració educativa, que indiqui expressament el nivell, les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
- Si l'experiència docent que s'acredita correspon a un centre privat o privat concertat, s'ha d'aportar un certificat original de vida laboral i un certificat expedit pel director del centre (excepte que s'acrediti la impossibilitat d'aportar el certificat per desaparició de l'empresa), amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa, en què s'indiquin expressament el nivell i les especialitats que s'han impartit i la data d'inici i final del període que s'acredita.
- Certificat mèdic oficial acreditatiu de "no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals ha estat seleccionat."
ATENCIÓ El certificat ha de posar exactament el text anterior o molt similar. Sinó, no serà acceptat per la Conselleria.- Declaració jurada, o promesa (annex 8), de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 8 de la convocatòria.
Els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada, o promesa, de no estar sotmesos a sanció disciplinària ni condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen, segons el model que figura com a annex 8 en aquesta convocatòria.
- Aspirants amb discapacitat. Han de presentar fotocòpia compulsada del dictamen establert en la base 2.1.3.3, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licitud o hagin autoritzat l'Administració per sol·licitar-ho.
- Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.
Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.
ATENCIÓ Al tràmit d'adjudicacions la Conselleria ens permetrà autoritzar-ne la consulta i no caldrà presentar-lo. - Ajornament. Sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.
- Incompatibilitat. Declaració jurada (annex 9) de no trobar-se en cap de les causes d'incompatiblitat establertes en la Llei 53/1984, de 26 desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i en el Reial decret 598/1985.
- Declaració jurada, o promesa (annex 8), de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 8 de la convocatòria.
Documentació per als que ja tenien la condició de personal funcionari públic de carrera
- Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'accés al cos o de la certificació acadèmica original acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar, o del rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent. - Titulació de català
Fotocòpia compulsada del certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001.
L'acreditació és efectiva si es posseeixen les titulacions que s'especifiquen als annexos 4 i 5 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013. - Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent
En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat membre de la Unió Europea, cal presentar una fotocòpia del certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea, juntament amb la fotocòpia del passaport o document d'identitat en vigor.
ATENCIÓ Alerta amb la data de caducitat del DNI. - Fotocòpia compulsada del títol de formació pedagògica i didàctica o, si s'escau, la documentació justificativa acreditativa de l'exempció d'aquest requisit segons el que s'estableix en la base 2.3 de la convocatòria.
- Certificació o full de serveis de l'organisme del qual es depengui
Els seleccionats que tinguin la condició de funcionaris docents de carrera en situació de servei actiu de les Illes Balears estan exempts de presentar aquest certificat.
S'han de consignar expressament les dades següents:- Indicació del cos al qual es pertany, especialitat, número de registre personal assignat i si es troba en servei actiu.
- Nombre d'anys com a funcionari de carrera.
- Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física ni psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per als quals han estat seleccionats.
- Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separats mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex 9 en aquesta convocatòria.
- Annex 8 editable. A final de mes, la Conselleria en farà un model editable.
- Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals. Els aspirants de nacionalitat espanyola que no hagin autoritzat la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca perquè sol·liciti aquesta certificació i la consulta de les dades del document nacional d'identitat, en el cas de ser inclosos en la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, han de presentar aquesta certificació.
ATENCIÓ No és necessari si s'autoritzares en el tràmit d'adjudicació de places o d'autobarem.
Els aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, o que en posseeixen una altra a més de l'espanyola, a més de la documentació o autorització indicada en el paràgraf anterior han de presentar alguna certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o del qual siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual i de tràfic d'éssers humans, traduïda i legalitzada d'acord amb els convenis internacionals existents.
Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.
Oferta de places, temaris, supòsits pràctics
Oferta de places, temaris, supòsits pràctics
Oferta de places per illes, especialitats i tipus d'ingrés o accés
Tipus d'ingrés/accés
- Procediment d'ingrés. Torn lliure.
- Procediment d'ingrés. Torn de reserva per a aspirants amb discapacitat.
- Accés a altres cossos docents inclosos en un subgrup superior.
- Accés a altres cossos del mateix subgrup i nivell de complement de destinació.
- Adquisició de noves especialitats. No ocupa plaça.
Les places que quedin desertes dels procediments 2, 3 i 4, s'acumulen al torn lliure.
Pri
Mestres 470 places |
Ma | Me | Ei | Fo | T | ||||||||
1 | 2 | T | 1 | 2 | T | 1 | 2 | T | 1 | 2 | T | ||
Anglès | 14 | 1 | 15 | 4 | 4 | 19 | |||||||
Audició i Llenguatge | 11 | 1 | 12 | 12 | |||||||||
Educació Física | 9 | 1 | 10 | 10 | |||||||||
Educació Infantil | 37 | 4 | 41 | 5 | 5 | 9 | 1 | 10 | 2 | 2 | 58 | ||
Educació Primària | 211 | 17 | 228 | 25 | 2 | 27 | 34 | 3 | 37 | 2 | 2 | 294 | |
Música | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
Pedagogia Terapèutica | 54 | 6 | 60 | 4 | 4 | 6 | 1 | 7 | 1 | 1 | 72 | ||
TOTAL | 341 | 30 | 371 | 34 | 2 | 36 | 53 | 5 | 58 | 5 | 5 | 470 |
Sec
Secundària 286 places |
Ma | Me | Ei | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | T | 1 | 3 | 4 | T | 1 | 2 | 3 | 4 | T | |
Administració d'Empreses | 4 | 4 | ||||||||||||
Alemany | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
Anglès | 14 | 1 | 1 | 1 | 17 | |||||||||
Biologia i Geologia | 11 | 1 | 1 | 13 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
Dibuix | 6 | 6 | ||||||||||||
Economia | 6 | 6 | ||||||||||||
Educació Física | 6 | 1 | 1 | 8 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||
Filosofia | 5 | 1 | 1 | 7 | 1 | 1 | ||||||||
Física i Química | 16 | 2 | 2 | 20 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
Francès | 1 | 1 | ||||||||||||
Geografía i Història | 25 | 3 | 2 | 30 | 1 | 1 | ||||||||
Informàtica | 8 | 1 | 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
Inervenció Sociocomunitària | 4 | 4 | ||||||||||||
Llatí | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
Llengua Castellana i Literatura | 12 | 1 | 1 | 1 | 15 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||
Llengua i Literatura Catalanes | 16 | 2 | 1 | 1 | 20 | 7 | 1 | 1 | 9 | |||||
Matemàtiques | 29 | 3 | 2 | 34 | 5 | 5 | 2 | 2 | ||||||
Música | 3 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||
Orientació Educativa | 10 | 1 | 5 | 16 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||
Processos i productes de fusta i moble | 1 | 1 | ||||||||||||
Sistemes Electrònics | 1 | 1 | ||||||||||||
Sistemes electrotècnics i automàtics | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
Tecnologia | 12 | 1 | 1 | 14 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
TOTAL | 196 | 18 | 18 | 3 | 235 | 21 | 21 | 28 | 1 | 1 | 30 |
FP
Formació Professional 33 places |
Ma | Me | Ei | T | ||||
1 | 2 | T | 1 | T | 1 | T | ||
Equips electrònics | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||
Fabricacio i instal·lacions de fusta i mobiliari | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
Instal·lacions electrotècniques | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | ||
Manteniment de vehicles | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 | |
Perruqueria | 1 | 1 | 1 | |||||
Procediments Sanitaris i Assistencials | 2 | 2 | 2 | |||||
Processos de Gestió Administrativa | 4 | 4 | 4 | |||||
Serveis a la Comunitat | 3 | 3 | 3 | |||||
Serveis de restauració | 1 | 1 | 1 | |||||
Sistemes i Aplicacions Informàtiques | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 7 | |
TOTAL | 28 | 28 | 3 | 3 | 2 | 2 | 33 |