Convocatòria 2024-25 per al primer tram
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 22 d’octubre de 2024 per la qual s'aprova la segona convocatòria anual per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional dels funcionaris docents al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Llista provisional reconeixement
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la llista provisional de funcionaris docents als quals se'ls reconeix el primer tram de la part consolidable de la carrera professional.
- Llista provisional
Les persones interessades disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, del 27 al 31 de gener, per reclamar contra la llista provisional esmentada.
Llista definitiva per a l'avaluació
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la llista definitiva de funcionaris docents als quals se'ls reconeix el dret de ser avaluats per a l'obtenció del primer tram de la part consolidable de la carrera professional.
- Llista definitiva de persones admeses per ser avaluades
- Instruccions d'avaluació (s'ha de presentar abans del 20 de desembre)
- Informe d'avaluació
Llista provisional i reclamacions per a l'avaluació - del 15 al 21 de novembre
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s'aprova la llista provisional de funcionaris docents als quals se'ls reconeix el dret de ser avaluats per a l'obtenció del primer tram de la part consolidable de la carrera professional
- Llista provisional de funcionaris als quals se'ls reconeix el dret de ser avaluats
- Llista provisional de funcionaris que no acompleixen els requisits
Tràmit de reclamacions
Del 15 al 21 de novembre
tràmit conclòs
Sol·licituds - del 28 d'octubre al 8 de novembre
Tràmit de sol·licitud
Del 28 d'octubre al 8 de novembre
tràmit conclòs
Aclariments
Quin és el termini per presentar la sol·licitud
Del 28 d'octubre fins al 8 de novembre de 2024
Qui pot demanar-la?
Funcionaris docents – de carrera, interins i en pràctiques – al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que acompleixin els requisits.
Quins són els requisits?
- No tenir reconegut, en la data de publicació de la convocatòria, el primer tram de la part consolidable de la carrera professional.
- Estar, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, en alguna de les situacions administratives següents:
- Servei actiu
- Serveis especials
- Excedència per raó de violència de gènere
- Excedència per raó de cura de familiars
- Excedència voluntària especial
- Llicència d'estudis
- Tenir reconegut el primer sexenni en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria.
- Obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors (2020-2021, 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024) d'acord amb el règim disciplinari aplicable.
Les persones que complesquin els requisits sortiran publicades a la resolució de les llistes provisionals i definitives (hi haurà cinc dies hàbils per fer reclamacions a la llista provisional)
Com es fa l'avaluació?
L'informe d'avaluació només l'hauran d'emetre les persones que complesquin els requisits.
L'informe s'ha de presentar abans del 20 de desembre de 2024.
L'avaluació és positiva quan el docent obté, com a mínim, un 60 % de la mitjana de la puntuació màxima, arrodonida al nombre enter inferior més proper, del valor de tots els indicadors de l'avaluació i l'autoavaluació que s'estableixen als annexos de la resolució. Cada indicador es valora de 0 a 2, on 0 equival a poc, 1 a suficient, i 2 a molt.
Qui ha de signar l'informe d'avaluació?
- El director del centre i el secretari o el cap d'estudis on la persona objecte de l'avaluació presta serveis.
- El cap corresponent en el cas d'equips d'orientació i suport a l'aprenentatge, POAP, camps d'aprenentatge, Museu d'Educació i altres serveis educatius o a l'Administració educativa.
- L'inspector del centre en el cas del personal docent que forma part dels equips directius i en el cas dels caps d'equips d'orientació i suport a l'aprenentatge, POAP, camps d'aprenentatge, Museu d'Educació i altres serveis educatius.
Per a l'avaluació docent, les persones que l'han de signar han de consultar el parer de l'equip docent o de l'equip que correspongui del qual forma part la persona que s'avalua.
La persona que ha de signar l'informe ha de gestionar que la persona avaluada empleni prèviament l'autoavaluació.
Una vegada emès l'informe s'ha de donar trasllat d'una còpia a la persona avaluada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, en cas de disconformitat, presenti una reclamació davant la Comissió de Revisió.
Què és la comissió de revisió?
Òrgan col·legiat al qual li correspon informar sobre les reclamacions presentades en cas de disconformitat amb els informes d'avaluació. La Comissió de Revisió pot recaptar la informació que consideri oportuna per informar sobre les reclamacions. També ha de fer una proposta de resolució al Director General de Personal Docent i Centres Concertats en què s'ha de declarar l'avaluació positiva o negativa.
Qui forma la comissió de revisió?
- El cap del Departament d'Inspecció Educativa o la persona en qui delegui.
- El cap del Departament de Gestió de Personal Docent o la persona en qui delegui.
- La cap de Departament de Planificació i Centres o la persona en qui delegui.
- El cap del Departament de Formació Professional i Ordenació Educativa o la persona en qui delegui.
- La cap de departament de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa o la persona en qui delegui.
- Un funcionari de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, que actuarà com a secretari, sense vot.
A les sessions de la Comissió hi pot assistir, amb veu però sense vot, un representant de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació.
Qui fa la proposta de resolució?
El director de cada centre o el cap del servei o el cap de departament corresponent de l'Administració educativa ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats la llista de funcionaris docents amb avaluació positiva i amb dret a percebre el complement de carrera del primer tram de la part consolidable de la carrera professional, així com la llista de les persones amb avaluació negativa que no han presentat reclamació davant de la Comissió de Revisió.
Respecte a les avaluacions que hagin estat objecte de reclamació davant la Comissió de Revisió, la Comissió ha de fer la proposta corresponent.
Resolució provisional
D'acord amb les propostes rebudes, el director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució provisional per la qual reconeix o denega el primer tram de la part consolidable de la carrera professional, amb indicació, respectivament, dels efectes administratius i econòmics del reconeixement i dels motius de denegació, que s'ha publicar el mateix dia que es dicti a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent <http://dgpdocen.caib.es>.
Les persones interessades disposaran d'un termini de cinc dies hàbils per reclamar contra la resolució provisional.
Resolució definitiva
Un cop finalitzat el termini anterior, acceptades les al·legacions, si n'hi han, i esmenats els errors detectats, si escau, el director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució definitiva per la qual reconeix o denega el primer tram de la part consolidable de la carrera professional, amb indicació, respectivament, dels efectes administratius i econòmics del reconeixement i dels motius de denegació, que s'ha de publicar el mateix dia que es dicti a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent <http://dgpdocen.caib.es>.
Contra aquesta resolució, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat.
Una vegada reconegut el dret, la incorporació al primer tram de la part consolidable de la carrera professional és irrenunciable.
Efectes econòmics
Els efectes econòmics del reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent es retrotreuen al mes següent a la data del reconeixement del primer sexenni per a aquells que el tinguin reconegut entre l'1 de setembre de 2023 i la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'aquesta convocatòria i que es trobin en situació de servei actiu.
Els efectes econòmics del reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional docent es produiran en el mes de la reincorporació per als funcionaris docents en les situacions administratives de serveis especials, excedència per raó de violència de gènere, excedència per raó de cura de familiars, excedència voluntària especial i llicència per estudis.
Mesa de dillluns, 21 d'octubre de 2024
Termini previst: Del 28 d'octubre al 8 de novembre
Requisits:
- Per a l'accés al primer tram: tenir reconegut el primer sexenni, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.
- Tenir un sexenni reconegut (abans del darrer dia del termini)
- No tenir el primer tram ja reconegut. Si ja tens el primer tram reconegut (a la nòmina hi apareix com a "Carrera professional") no cal tornar-lo a demanar.
Efectes econòmics: Des del mes següent en que es va complir el sexenni.
Altres reivindicacions:
- Equiparació a la resta de carreres professionals.
- Avançament de l'inici del reconeixement del segon tram.
- Convocatòria permanentment oberta
Normativa
Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 27 de febrer de 2023 sobre mesures sociolaborals i millores educatives.
Acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2023 de ratificació de l’Acord de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 3 de maig de 2023 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent.
Resolució del director general de Personal Docent per la qual s'aprova la primera convocatòria per al reconeixement del primer tram de la part consolidable de la carrera professional dels funcionarisdocents al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Característiques
Segons la normativa, la carrera professional és:
- Voluntària: correspon a cada funcionari docent decidir sobre la seva incorporació al sistema de progressió en els distints trams que la configuren, tot complint els requisits establerts.
- Personalitzada: el reconeixement dels distints trams té caràcter personal i individual i s'efectua segons els mèrits presentats per la persona interessada, de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
- Irreversible pel que fa als trams consolidables: el tram reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).
- Progressiva: el progrés en la carrera professional als distints trams reconeguts s'efectua successivament, tram per tram, de manera que l'accés a un tram superior només s'assoleix si s'ha acreditat el reconeixement del tram immediatament anterior.
- Oberta: no té limitacions d'accés, sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada tram i nivell.
- Incentivada: el reconeixement de cada tram està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual.
- Transparent: les eines de mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'avaluen es basen en l'acompliment de les competències docents.
- Avaluable: es basa en l'avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per accedir a cada tram de la carrera professional.
- Actualitzable: mitjançant la revisió periòdica dels elements que es consideren en l'avaluació, de manera que responguin a la realitat canviant de l'educació i dels seus professionals.
- Té una part no consolidable vinculada a funcions addicionals a la pròpia tasca docent durant un termini de, com a mínim, un any o vinculada a l'exercici de la funció directiva.
Estructura
Part consolidable
S'estructura en tres trams en cadascun dels quals s'ha de tenir reconegut el sexenni corresponent.
Per a l'accés s'han d'acreditar els requisits i l'avaluació favorable en relació als indicadors d'avaluació.
Part no consolidable
Tots els complements següents (equips directius i coordinacions) són excloents entre sí:
- Complement per a equips directius
- Coordinacions
Part consolidable
Convocatòries
Cada curs escolar hi ha d'haver una convocatòria per sol·licitar els trams de la carrera professional.
Primera convocatòria de cada tram
La primera convocatòria de cada tram ha de considerar reconegut el dret a la percepció del tram a les persones que, en la data de la convocatòria, tenguin reconegut el sexenni corresponent.
Inici del reconeixement
- Primer tram: 1 de setembre de 2023.
- Segon tram: 1 de gener de 2026. Es pot avançar a 1 de gener de 2025.
- Tercer tram: 1 de gener de 2027. Es pot avançar a 1 de setembre de 2026.
Quanties anuals
- Primer tram: 600 euros
- Segon tram: 900 euros
- Tercer tram: 1440 euros
Requisits
Per a l'accés a cada un dels tres trams cal:
- Tenir reconegut el sexenni corresponent.
- Tenir reconegut el tram anterior (excepte per al primer tram).
- Obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació.
- No haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors.
Qui hi pot accedir
El personal funcionari dels cossos docents secundària, d'FP a extingir, d'escoles oficials d'idiomes, de música i arts escèniques, d'arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny, de professors especialistes en sectors singulars de formació professional, i de mestres a les Illes Balears que reuneixi els requisits d'accés i es trobi en alguna d'aquestes situacions administratives:
- Servei actiu
- Serveis especials
- Excedència per raó de violència de gènere
- Excedència per raó de cura de familiars
- Excedència voluntària especial
- Llicència d'estudis
Part no consolidable
Coordinacions
Estructura
Requisits
- Cal ser funcionari docents en situació de servei actiu que compleixen els requisits descrits a l'estructura.
- No haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors.
- La direcció de cada centre ha de notificar, per mitjà del GESTIB, a l'Administració educativa els docents afectats amb dret al complement.
- Només es pot percebre la retribució d'una coordinació.
Inici del reconeixement
- A partir del curs 2026-2027.
- No obstant, a partir del curs 2023-2024 els centres educatius han de notificar els coordinadors que es nomenin amb la finalitat d'iniciar el còmput previst al primer punt, apartat B de l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de dia 27 de febrer de 2023 als efectes de poder aplicar un avançament, si escau.
Coordinacions retribuibles
- S'han de retribuir les coordinacions de cicle, en el cas dels centres que imparteixen educació infantil i primària, les coordinacions TIC i les preceptives, establertes legalment o reglamentàriament (normalització lingüística, coeducació, convivència i benestar i, en el cas de centres de 80 o més treballadors, riscos laborals).
- Cada centre té un nombre màxim de coordinacions retribuïbles, incloses les anteriors, d'acord a la seva tipologia, segons la base quarta de les bases de la carrera professional.
Estructura
- Complement de carrera de nivell 1: per al personal docent que assumeixi funcions addicionals de coordinació no retribuïdes per altres complements, de centres de 16 o més unitats, d'acord amb la tipologia de centres.
- Complement de carrera de nivell 2: per al personal docent que assumeixi funcions addicionals de coordinació no retribuïdes per altres complements, de centres de menys de 16 unitats, d'acord amb la tipologia de centres.
Quanties anuals
- Complement de carrera de nivell 1: 780 euros
- Complement de carrera de nivell 2: 480 euros
Equips directius
Requisits
- Els directors que hagin estat seleccionats per mitjà del sistema establert als articles 130 i 131 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, i als articles 30 i 31del Reglament (ROC) aprovat pel Decret 4/2023, de 13 de febrer, i els que, havent superat el procés de selecció esmentat, hagin estat avaluats per a la renovació, d'acord amb el que determina l'article 132 de la Llei 1/2022, i l'article 33 del ROC.
- Conseqüentment, els altres membres que formen part de l'equip directiu també poden accedir a la part no consolidable de la carrera professional per als equips directius. L'Administració educativa ha de reconèixer aquest complement d'ofici.
- Vinculat a la presentació de projecte i a la selecció i també a una avaluació positiva per a la renovació.
- Només mentre s'exerceix el càrrec.
Inici del reconeixement
A partir del curs 2024-2025.
Quanties anuals
- 30 % del complement de director.
- 50 % del complement de cap d'estudis, secretari i cap d'estudis adjunt.