L’STEI Intersindical torna a guanyar les eleccions a ensenyament públic
La participació del professorat només arriba al 43,53% del total
El sindicat obté el 31% dels vots a les quatre illes
Per desena vegada l’STEI Intersindical ha estat la primera força en el sector d’ensenyament públic de les Illes Balears, amb majoria de delegats i delegades a les Juntes de Personal Docent no Universitari de Menorca, Mallorca i Eivissa i Formentera. D’aquesta manera, revalida un cop més la seva condició de primera força entre el professorat.
El sindicat lamenta la baixa participació que s’ha produït en la jornada electoral, que ha passat del 56% de fa quatre anys al 43% d’enguany. Un dels motius d’aquesta davallada es pot atribuir al fet que els docents no disposaven d’una llicència en el seu horari laboral per exercir el seu dret a vot. La proposta de meses que l’STEI va lliurar a la Conselleria d’Educació i Formació Professional es va fer abans que l’Administració canviàs les regles del joc i decidís no donar aquesta llicència.
Malgrat la victòria a les urnes, amb deu punts de diferència respecte de la segona força, l’STEI ha perdut nou delegats en el conjunt de les tres Juntes de Personal, un fet que suposarà una anàlisi interna dels resultats i un replantejament, si cal, de l’estratègia per a recuperar la confiança d’aquells votants que no l’han votat. El descens de la participació és també motiu de preocupació i de reflexió, ja que afebleix la força de la part social davant l’Administració.
L’STEI Intersindical agraeix el suport rebut en aquestes eleccions a tot el professorat que ha elegit la seva opció i es referma en el compromís de seguir sent la veu dels docents a la Mesa Sectorial d’Educació, al Consell Escolar de les Illes Balears i a tots aquells àmbits en què es decideix el futur de l’educació de les Illes Balears.
L’aposta pel català, per la igualtat entre dones i homes, per una educació pública, inclusiva i de qualitat i per la dignificació de la tasca docent tenen avui més sentit que mai.
#seguimfentxarxa
#ambtu
Programa electoral
Programa
AMB TU #seguim fent xarxa
És el moment de reivindicar un pressupost digne per acabar definitivament amb les mancances, i recuperar tots i cadascun dels drets perduts i les condicions sociolaborals dels treballadors. És el moment de lluitar per unes infraestructures dignes i unes ràtios igualment dignes sense embuts. L’hora de situar l’educació pública al lloc que li pertoca. I de millorar la LOMLOE!
És l’hora d’aquells i aquelles que creim en una escola pública, laica, de qualitat i en català, perquè aquest és el nostre model i el de tota la gent de l’STEI Intersindical. Ens vols fer confiança?
La participació i la capacitat de decisió dels docents és imprescindible per a l’enfortiment de l’escola pública i la millora de les condicions de feina. Per això l’STEI Intersindical practica un sindicalisme assembleari.
L’STEI Intersindical assumeix el compromís de convocar tantes assemblees i consultes com siguin necessàries perquè els treballadors de l'ensenyament decideixin sobre totes les qüestions que els afecten.
I. PER UNA ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA SOBIRANA I PER LA PLENA NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA I CULTURAL
La Llei d’educació de les Illes Balears (LEIB) ha estat una oportunitat perduda. L’STEI Intersindical s’hi ha mostrat disconforme en qüestions com el perill que poden suposar els perfils educatius i el pla per a la reducció de les ràtios màximes en un 10% en el termini de dos anys, del tot insuficient.
Tampoc fa esment de la reducció d’hores lectives per a tots els cossos docents i la previsió per al pressupost destinat a educació queda per davall del que és necessari.
De la LEIB es desprèn que ara hi ha molts més àmbits en què es tracten les qüestions relacionades amb l’educació. Per això cal reclamar les competències plenes de la
Mesa Sectorial d’Educació per la negociació efectiva de les condicions sociolaborals del professorat, plantilles, ràtios, retribucions, pla d’infraestructures.
Implantació de l’ensenyament íntegrament en català a totes les etapes educatives.
Potenciació amb més hores de quota dels Plans d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC): tallers de llengua i cultura, aula d’acolliment i suport lingüístic.
Impuls a la normalització de l’ús del català en els centres educatius, claustres, comunicacions internes i externes, esplais, activitats didàctiques i extraescolars, menjadors, classes de català per a mares, pares i tutors legals.
Per a garantir l’ús social del català i la seva normalització plena, l’escola és un element cabdal per a l’acollida de les persones nouvingudes a les Illes Balears.
II. PER UN ENSENYAMENT PÚBLIC DE QUALITAT
Dotació econòmica adequada per al sistema educatiu públic: el 5% del PIB en un termini de 8 anys que preveu la LEIB és un temps massa llarg. Cal arribar a aquest 5% en els propers 4 anys.
Reducció de les ràtios. El pla que recull la disposició addicional segona de la LEIB de reduir progressivament les ràtios màximes en almenys un 10% ens sembla del tot insuficient.
Elaboració en l’àmbit de la
Mesa Sectorial d'un nou de Pla d’infraestructures, ja que del Pla previst per als anys 2016-2023 només s’ha executat un 25% pel que fa a centres nous.
Dotació suficient de personal docent, no docent i d'administració i serveis en els centres per adequar les plantilles a les necessitats educatives i socials actuals.
Paralització de la política de concerts educatius amb empreses privades i de cessió de sòl públic. Eliminació immediata dels concerts d’aquells centres que segreguen l’alumnat en funció del sexe.
Millora i extensió del programa de reutilització de llibres de text a la totalitat de materials didàctics i recursos innovadors a totes les etapes de l’ensenyament.
No a una avaluació externa del sistema educatiu subordinada a objectius de mercantilització i competitivitat, tal com preveu la LOMLOE. No a l’establiment de rànquings entre centres.
Per un ensenyament laic: eliminació de l'ensenyament confessional de qualssevol doctrina religiosa en el currículum escolar i qualssevol conveni amb cap religió.
Per una formació per a la millora de l’ensenyament
Gratuïtat del Màster d'accés a la docència i ampliació de la seva oferta formativa.
Inclusió dels continguts del Màster del professorat en els itineraris formatius de les noves titulacions de Grau.
Convocatòria anual de llicències per a estudis anuals i quadrimestrals, retribuïdes i no retribuïdes, i estades formatives a l’estranger amb el cobrament íntegre de les retribucions.
Per una educació inclusiva, per la compensació de les desigualtats i l'atenció a la diversitat
Reivindicam una educació inclusiva, que respongui a la diversitat de tot l'alumnat, que respecti i reconegui les seves diferències i les seves singularitats, que ofereixi les oportunitats educatives i les ajudes necessàries per al seu progrés acadèmic i personal.
Elaboració d'un Pla d'actuació coordinat entre diferents serveis, institucions socials i sanitàries, ajuntaments, ONG, associacions, en aquells entorns socialment vulnerables.
Reducció de l'horari lectiu per a l'acompliment de l'acció tutorial en totes les etapes educatives. 23 hores en el cos de mestres i 18 hores a la resta de cossos docents.
Dotació de personal d’orientació adequat i suficient a tots els centres educatius.
Incorporació de la figura del PTSC a les escoles de primària. Cal que la seva presència en el sistema educatiu sigui permanent, no lligada als programes i fons de la Unió Europea.
III. PER L’ESTABILITAT I LA MILLORA EN L’OCUPACIÓ
Derogació immediata del Reial Decret-Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu. Derogació
total del Decret llei 5/2012, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic i del Decret llei 10/2012 del Govern de les Illes Balears.
Derogació del Reial Decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat i recuperació dels acords previs a aquest Decret amb efectes per a aquest curs escolar 2018-2019.
Per al personal funcionari de carrera
Per l’estabilitat en el lloc de feina, conversió progressiva en plantilla orgànica de tots els llocs existents en els centres. Coneixement previ a la convocatòria del concurs general de trasllats de les vacants existents en els centres educatius.
Negociació efectiva en la
Mesa Sectorial d'Educació dels criteris per a l’elaboració de les plantilles.
Per al sistema d’accés a la funció pública docent
Derogació del model actual d’accés i de la seva modificació (Reial Decret 276/2007 i Reial Decret 270/2022), i negociació d’un nou sistema que prevegi l’accés diferenciat per al professorat interí, sense proves eliminatòries. L’experiència docent ha de tenir un caràcter primordial.
Accés a la docència per concurs de mèrits. Doble via d’accés en el marc de l’article 61.6 de l’EBEP, fins i tot després del procés d’estabilització previst a la Llei 20/2021 de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública.
Per al personal funcionari interí
Recuperació del Pacte d’estabilitat, mentre no es modifiqui el sistema d’accés definitiu a la funció pública docent; d’una manera especial després del procés d’estabilització.
Nomenament i cobrament dels mesos d’estiu per a aquells treballadors que hagin fet 165 dies de feina sense cap altre requisit, tal com es recull a l’Acord marc de 2015.
Nomenament i alta en la Seguretat Social de les dones interines que estiguin de baixa.
IV. PER LA MILLORA DE LA VIDA PERSONAL, FAMILIAR I LABORAL
Recuperació dels dies de juliol, Nadal i Pasqua que coincideixin amb el permís de maternitat i/o paternitat.
Ampliació efectiva de l’acumulació de la lactància a 36 dies.
Ampliació del permís dels progenitors a un període de 25 setmanes, amb el 100% de sou, tal com recomana l’Organització Mundial de la Salut.
Ampliació fins a cinc anys de l’excedència per cura de fill menor amb reserva de plaça.
Possibilitat de reducció de jornada, sense haver d’al·legar motius de justificació.
V. PER LA MILLORA DE LES CONDICIONS LABORALS I DE LES RETRIBUCIONS
Per la millora de les condicions laborals
Jornada laboral de 35 hores setmanals, amb 27 com a màxim de permanència en el centre. 23 hores lectives en el cos de mestres i 18 hores lectives a la resta de cossos docents.
Implantació del permís parcialment retribuït.
Autonomia dels centres per a determinar el seu model de jornada escolar, Projecte educatiu i Projecte lingüístic amb la participació directa del claustre i del Consell escolar. En el cas del Projecte lingüístic, la referència serà sempre l’acompliment del Decret 92/1997, de mínims.
Accés per concurs de mèrits entre els diferents cossos docents.
Modificació de la legislació per permetre l'accés indefinit dels professors del cos de mestres als llocs de feina de primer cicle d'ESO.
Reducció efectiva de l’horari lectiu per a les persones majors de 55 anys, i fins a l’edat de jubilació, amb el 100% de les retribucions.
Reducció de jornada per a estudis, problemes de salut i embaràs amb el 100% de les retribucions.
Jubilació voluntària per a tothom, amb el 100% de les retribucions, als 30 anys de servei o als 60 anys d'edat.
Millora de les condicions de feina del professorat itinerant. Negociació d’un àmbit normatiu que reguli el concepte d’itinerància i les seves condicions de feina.
Establiment d’un concert entre la Conselleria d’Educació i l’IB-SALUT per dotar de personal sanitari els centres educatius.
Per la millora de les retribucions
Actualització del Complement específic de Comunitat autònoma per l’equiparació econòmica amb la resta d’empleats públics del mateix nivell.
Per l’assoliment del Cos Únic d’Ensenyants.
Negociació real i efectiva de les condicions laborals i retributives a la
Mesa Sectorial d'Educació.
Nivell 26 de complement de destinació per a tots els docents. De manera transitòria nivell 24 per al cos de mestres i nivell 26 per a secundària i règim especial.
Actualització i millora de les prestacions del Fons social, i ampliació dels supòsits per a l’obtenció de nous ajuts.
Restabliment de la percepció íntegra de les retribucions en cas de malaltia.
Clàusula de revisió salarial anual automàtica i recuperació del poder adquisitiu perdut.
Pagues extraordinàries completes amb el 100% de tots els complements.
Equiparació del plus d’insularitat amb les Illes Canàries i adaptació a cada realitat insular.
Triple complement d’insularitat per a Formentera.
Carrera professional docent, no lligada a una avaluació que estableixi jerarquies entre el professorat i diferències salarials.
VI. PER LA GESTIÓ DEMOCRÀTICA EN ELS CENTRES
Recuperació de la gestió democràtica dels centres educatius.
Recuperació i potenciació de les funcions de Claustres i Consells escolars.
Elecció democràtica per part del Claustre i el Consell escolar de tots els càrrecs directius.
VII. PER LA CULTURA PREVENTIVA, LA SEGURETAT I LA SALUT LABORAL
Revisió i ampliació del catàleg de malalties professionals.
Dotació adequada del Servei de Prevenció propi de la Conselleria d’Educació i Formació Professional. No a l’externalització d’aquest Servei.
Desenvolupament integral dels Plans de prevenció i de les avaluacions inicials de riscs laborals a tots els centres.
Funcionament normalitzat dels Comitès de Seguretat i Salut Laboral, així com també de la Comissió Paritària.
Designació de coordinadors de prevenció de riscos laborals en els centres. Aquestes persones hauran de rebre la formació adequada i contínua, comptar amb l’assessorament i el suport del Servei de Prevenció i de la part de l’horari laboral que correspongui per al desenvolupament de les seves funcions.
Adaptació dels llocs de feina de personal d’ensenyament que ha sofert danys en la salut per risc professional, o bé per les característiques pròpies de cada lloc.
Vigilància de la salut específica per a cada lloc de treball.
Dotació d’un Pla de prevenció de l’obesitat juvenil.
Estudi de l'impacte de les xarxes socials en la convivència escolar, amb el foment de l’ús responsable d’aquestes i amb una formació específica.
Pla de prevenció de l’addicció a les noves tecnologies.
Posada en marxa d’un Pla per a la vigilància i cura de la salut mental.
Establiment de protocols d’actuació i mesures correctores per a:
- Assetjament moral i psicològic.
- Prevenció d’agressions i violència.
- Urgències mèdiques.
- Riscos psicosocials.
Exigència a les Administracions públiques de la prevenció i l’abordatge dels problemes de convivència en la seva arrel social. Dotació de més hores de quota als centres per a potenciar les Comissions de convivència.
Climatització dels centres escolars. Segons el Reial Decret 486/1997, la temperatura en els llocs de treball ha d’estar entre 17º i 27º.
VIII. PER UNA EDUCACIÓ QUE RESPECTI EL MEDI AMBIENT
Foment de la mobilitat sostenible d'alumnat i professorat. Inclusió de criteris racionals i reals de mobilitat sostenible en els diferents processos de provisió de places.
Suport logístic i econòmic a les comissions ambientals dels centres docents, amb la corresponent disminució de la càrrega horària lectiva dels seus membres.
Extensió del transport escolar gratuït a l’alumnat d’ensenyaments post-obligatoris.
Creació o ampliació d’espais verds i horts escolars. Més ombres i arbrat als patis escolars.
IX. PER LA IGUALTAT ENTRE DONES I HOMES
Facilitats per a examinar-se a les oposicions si coincideixen amb el part.
Desenvolupament del Pla de Coeducació 2019-2022 per a prevenir la violència masclista, LGTBIfòbica i la xenofòbia. Elaboració dels Plans d’igualtat i coeducació en els centres.
Inclusió en els Plans d'acció tutorial de l'educació per a la igualtat, l'educació afectiva i sexual, la prevenció de la violència masclista i la resolució pacífica dels conflictes.
Els períodes de vacances i no lectius del calendari escolar no computaran com a dies del permís de maternitat / paternitat.
Plataforma reivindicativa
a) EDUCACIÓ INFANTIL
Consideració de l'Educació Infantil de 0 a 6 anys com a etapa educativa.
Ampliació de la xarxa de col·legis públics d'Educació Infantil per a cobrir la demanda en el cicle 0-6, amb una especial incidència en l’etapa de 0-3 anys.
Establiment d’un sistema de plantilles que possibiliti les ràtios següents:
- Alumnat màxim per a 0-1 any: 6 infants.
- Alumnat màxim per a 1-2 anys: 10 infants.
- Alumnat màxim per a 2-3 anys: 13 infants.
Ràtios màximes en el segon cicle d'educació infantil de 15 alumnes per aula; en els casos de grups amb edats compartides, 12 alumnes. Un màxim de 2 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a cada aula.
Assignació de tècnics superiors en Educació Infantil a tots els centres.
Millora del diagnòstic i de l’atenció a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) per part de personal especialista.
Incorporació d'auxiliars tècnics educatius, de personal d'administració i serveis i de professionals sanitaris en tots els centres públics.
Increment de la dotació horària dels Plans d'Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) per a l'alumnat que desconegui el català.
b) EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Dotació en plantilla del mestre +1 per cada línia de primària.
Reducció progressiva de la ràtio fins a un màxim de 20 alumnes per aula.
Xarxa de centres públics suficients per a atendre tota l'escolarització d'aquesta etapa educativa, que suposi la supressió de totes les aules prefabricades
Creació i dotació d'aules específiques per a les diferents especialitats: llengües estrangeres amb desdoblaments de l’assignatura, música...
Presència a cada escola de tots els mestres especialistes, inclosos PT, AL i AD.
Creació del Departament d'Orientació Escolar a cada centre.
Personal d'administració i serveis en tots els centres públics.
Restabliment i major dotació horària dels Plans d'Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) per a l'alumnat que desconegui el català, i dels programes de suport i reforç escolar.
Recuperació per al cos de mestres de la possibilitat de concursar a places de 1r cicle d’ESO.
Eliminació de les barreres arquitectòniques a tots els centres.
Més desdoblaments i recursos quan hi ha ràtios elevades.
Renovació i adaptació del mobiliari per a l’alumnat.
Tractament legislatiu específic per a escoles petites.
c) EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Xarxa de centres públics suficients per a atendre tota l'escolarització d'aquesta etapa educativa, que faci possible la supressió de totes les aules prefabricades.
La tecnologia, les matèries i les àrees que impliquin desdoblaments, tallers i laboratoris no sobrepassaran els 12 alumnes per aula. No a les ràtios mínimes per a grups de desdoblaments, laboratoris, optatives... Augment de l'oferta d’aquestes darreres i eliminació del requisit de 16 alumnes per a ensenyar-les.
Proposta de plantilles:
- Creació de la primera plaça de l'especialitat a partir de les vuit hores lectives. Per a augmentar la plantilla, es precisarà un excedent horari mínim de 12 hores i un màxim de 16.
- No al desplaçament forçós de professorat per manca d'horari. Reubicació voluntària del professorat per a altres funcions docents en el mateix centre.
- No a l’ensenyament obligatori d'assignatures afins.
- Creació dels departaments didàctics que pertoquin a cadascuna de les matèries previstes en els corresponents decrets d'especialitats.
Potenciació amb més dotació d’hores de quota dels Plans d'Acolliment Lingüístic, Cultural i integrador per a l'alumnat que desconegui la llengua, així com dels programes de suport que han patit els efectes de les retallades (PAIRE, ALTER, PISE...).
Desdoblament a l’àrea de llengua catalana en el primer cicle d’ESO.
La qualitat de l'ensenyament i l'atenció a la diversitat justifiquen la reducció de les ràtios fins a situar-les en un màxim de 20 alumnes en tota l’ESO, sense que aquesta quantitat pugui augmentar en cap tant per cent per necessitats d’escolarització.
Compensació amb 2 hores lectives de les tasques de tutoria.
Educadors/educadores socials que s'integrin dins el claustre en els centres en què la tipologia de l'alumnat així ho requereixi.
d) BATXILLERAT
Oferta obligatòria pública de totes les modalitats de batxillerat i totes les optatives, que permeti la igualtat d'accés a tota la població.
Oferiment de totes les modalitats de batxillerat a l’illa de Formentera.
Potenciació del batxillerat Artístic i separació del d’Arts escèniques i el de plàstiques.
Paralització de nous concerts educatius en aquest tram postobligatori.
Reducció de ràtios a 25 alumnes per aula, sense que aquesta quantitat pugui augmentar en cap tant per cent per necessitats d’escolarització.
- Disminució de les ràtios en les matèries comunes o per a fer desdoblaments (normalment a les optatives no es matricula tot el grup).
Oferta de les optatives a partir de 5 alumnes.
Potenciació dels estudis de batxillerat nocturn i en línia, i també de la modalitat semipresencial i a distància.
Compensació d’1 hora de tutoria tant a batxillerat com a ESO.
Dotació de tres hores lectives tant per al català com per al castellà a Primer de batxillerat, i no dues i mitja com fins ara.
e) FORMACIÓ PROFESSIONAL
El centre educatiu ha de ser l'eix de tota la FP. Desenvolupament d'una FP inicial, contínua i de qualitat que afavoreixi la seva dimensió educativa.
És urgent la inversió adequada en la FP en els centres educatius públics.
No a la FP Bàsica de la LOMCE: mà d’obra barata, poc qualificada i desinformada quant als seus drets laborals.
Dotació als centres públics de les famílies professionals completes: cicles formatius d’FP bàsica, de Grau Mitjà i de Grau Superior.
Oferiment de més cicles allà on hi ha demanda no coberta i flexibilització també dels mínims exigits, especialment a Menorca i a les Pitiüses.
Ràtio màxima de 15 alumnes per aula per a cicles formatius i per a cicles de FP bàsica. Desdoblament dels mòduls pràctics.
Pròrroga de les excepcionalitats per poder impartir docència com a interins i amb possibilitat d’accedir al concurs oposició.
Regulació dels convenis amb empreses per a la formació en centres de treball (FCT).
f) EDUCACIÓ DE PERSONES ADULTES
Augment del professorat, amb plantilles estables. Personal d’administració i serveis a tots els centres: auxiliars administratius i conserges.
Manteniment i augment de l'oferta actual en la modalitat presencial, semipresencial i a distància dels ensenyaments de formació de persones adultes.
Potenciació dels estudis de cicles formatius de FP i de batxillerat en règim nocturn.
Reconeixement de l’especificitat de la formació per a persones adultes i de l’establiment de reglaments orgànics propis.
Desenvolupament i modificació de la Llei de persones adultes, amb la participació directa de representants dels centres d’adults.
Cobrament del complement de tutoria.
Negociació dels canvis normatius a l’ESPA.
g) CENTRES INTEGRATS
CENTRES INTEGRATS D’INFANTIL, PRIMÀRIA I ENSENYAMENTS ELEMENTALS DE MÚSICA
Normativa que reguli Centres Integrats d'Educació Infantil, Primària i Ensenyaments Elementals de Música.
Adequació d'infraestructures apropiades per als CEIPIEEM: aulari de música, saló d’actes...
Dotació de més professorat i recursos materials (instruments) per als CEIPIEEM.
Consolidació de places en plantilla orgànica.
Estabilitat per al professorat interí d’aquests centres amb vacants del Pacte d’estabilitat.
CENTRES INTEGRATS DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
Normativa que reguli els Centres Integrats d'Educació Infantil, Primària i Secundària.
Infraestructures apropiades per aquest tipus de centres.
Consolidació de places en plantilla orgànica.
Estabilitat per al professorat interí d’aquests centres amb vacants del Pacte d’estabilitat.
h) ENSENYAMENTS DE RÈGIM ESPECIAL
ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES
Negociació i actualització de la normativa d’organització i funcionament de les Escoles Oficials d’Idiomes.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
Major oferta del nombre d'idiomes en totes les Escoles Oficials. Oferta obligatòria de totes les llengües pròpies dels territoris de l'Estat espanyol.
Ampliació de la xarxa de centres i de l'oferta d’Escoles Oficials d’Idiomes.
Ràtios a les Escoles Oficials d'Idiomes no superiors a 20 alumnes per grup.
ENSENYAMENTS ESPORTIUS
Augment de l’oferta dels ensenyaments públics esportius de Grau Mitjà i Superior, amb professorat titulat.
Millora de les instal·lacions per al desenvolupament dels ensenyaments esportius. Dotació dels recursos materials necessaris per a la seva impartició.
Negociació i actualització de la normativa d’organització i funcionament dels centres que imparteixen ensenyaments esportius.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
ENSENYAMENTS ARTÍSTICS
Negociació, millora i actualització de la normativa d'organització i funcionament dels Conservatoris Professionals de Música i Dansa i de les Escoles d'Arts.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
Ampliació de la xarxa pública de centres que imparteixen ensenyaments artístics a tots els nivells.
Creació de cicles formatius de Grau Mitjà i Superior en les especialitats tècniques d'art dramàtic (caracterització, luminotècnia, escenografia, atrezzo…).
Reconeixement de totes les titulacions d’ensenyaments artístics superiors com a graus universitaris amb caràcter general.
ESCOLA SUPERIOR DE DISSENY
Increment pressupostari i un pla de finançament específic del Ministeri d’Educació i de la Conselleria d’Educació per a abordar la inserció dels ensenyaments artístics superiors en l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior.
Equiparació del professorat d’Arts plàstiques al professorat d’estudis superiors.
ESADIB
Més pressupost per a poder desenvolupar activitats formatives i complementàries.
Estabilitat i increment de les plantilles.
Equiparació del professorat de l’ESADIB al professorat d’estudis superiors.
Mallorca | Menorca | Eivissa i Formentera |
On i quan puc votar?
Les votacions són dijous, 1 de desembre, de les 13h a les 18h. Cerca el teu centre per saber la mesa on et pertoca votar.
Pitiüses
- Ampliació EOI Eivissa a Formentera
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - Ampliació EOI Eivissa a Sant Antoni
Mesa 3016 - IES SA SERRA - Aula Eivissa (Centre penitenciari)
Mesa 3011 - IES ALGARB - Camp d’aprenentatge de Formentera
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - Camp d’aprenentatge Sa Cala
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - CEIP Balansat
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - CEIP Buscastell
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CEIP Can Cantó
Mesa 3002 - CEIP SA JOVERIA - CEIP Can Coix
Mesa 3014 - IES QUARTÓ DE PORTMANY - CEIP Can Guerxo
Mesa 3011 - IES ALGARB - CEIP Can Misses
Mesa 3002 - CEIP SA JOVERIA - CEIP Can Raspalls
Mesa 3011 - IES ALGARB - CEIP Cas Serres
Mesa 3012 - CEIP POETA VILLANGÓMEZ - CEIP Cervantes
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CEIP El Pilar
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - CEIP Es Vedrà
Mesa 3013 - IES SANT AGUSTÍ - CEIP Guillem de Montgrí
Mesa 3014 - IES QUARTÓ DE PORTMANY - CEIP L’Urgell
Mesa 3013 - IES SANT AGUSTÍ - CEIP Labritja
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - CEIP Mestre Lluís Andreu
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - CEIP Nostra Senyora de Jesús
Mesa 3007 - CEIP S’OLIVERA - CEIP Poeta Villangómez
Mesa 3012 - CEIP POETA VILLANGÓMEZ - CEIP Portal Nou
Mesa 3003 - IES SANTA MARIA - CEIP Puig de’n Valls
Mesa 3007 - CEIP S’OLIVERA - CEIP S’Olivera
Mesa 3007 - CEIP S’OLIVERA - CEIP Sa Blanca Dona
Mesa 3005 - IES ISIDOR MACABICH - CEIP Sa Bodega
Mesa 3001 - IES SA COLOMINA - CEIP Sa Graduada
Mesa 3001 - IES SA COLOMINA - CEIP Sa Joveria
Mesa 3002 - CEIP SA JOVERIA - CEIP San Ferran de Ses Roques
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - CEIP Sant Antoni
Mesa 3016 - IES SA SERRA - CEIP Sant Carles
Mesa 3009 - IES QUARTÓ DEL REI - CEIP Sant Ciriac
Mesa 3008 - IES XARC - CEIP Sant Jordi
Mesa 3011 - IES ALGARB - CEIP Sant Mateu de Baix
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CEIP Sant Rafel
Mesa 3005 - IES ISIDOR MACABICH - CEIP Santa Agnès de Corona
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CEIP Santa Eulària
Mesa 3008 - IES XARC - CEIP Santa Gertrudis
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - CEIP Ses Planes
Mesa 3013 - IES SANT AGUSTÍ - CEIP Torres de Balàfia
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - CEIP Vara de Rey
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CEIP Vénda d’Arabí
Mesa 3009 - IES QUARTÓ DEL REI - CEP d’Eivissa
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - CEP Formentera
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - CEPA Pitiüses
Mesa 3001 - IES SA COLOMINA - CEPA Sant Antoni
Mesa 3015 - CEIP CERVANTES - CIFP Can Marines
Mesa 3009 - IES QUARTÓ DEL REI - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - D.T. d’Educació a Eivissa-Formentera
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - Departament d’Inspecció Educativa Eivissa
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EAC Eivissa i Formentera
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EADIVI Eivissa i Formentera
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EAP Eivissa
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EI Can Nebot
Mesa 3011 - IES ALGARB - EOEP EADISOC Eivissa
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EOEP Eivissa – Formentera
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí - EOI d’Eivissa
Mesa 3006 - IES SA BLANCA DONA - Escola d’Art d’Eivissa
Mesa 3012 - CEIP POETA VILLANGÓMEZ - IES Algarb
Mesa 3011 - IES ALGARB - IES Balàfia
Mesa 3010 - IES BALÀFIA - IES Isidor Macabich
Mesa 3005 - IES ISIDOR MACABICH - IES Marc Ferrer
Mesa 3017 - IES MARC FERRER - IES Quartó de Portmany
Mesa 3014 - IES QUARTÓ DE PORTMANY - IES Quartó del Rei
Mesa 3009 - IES QUARTÓ DEL REI - IES Sa Blanca Dona
Mesa 3006 - IES SA BLANCA DONA - IES Sa Colomina
Mesa 3001 - IES SA COLOMINA - IES Sa Serra
Mesa 3016 - IES SA SERRA - IES Sant Agustí
Mesa 3013 - IES SANT AGUSTÍ - IES Santa Maria d’Eivissa
Mesa 3003 - IES SANTA MARIA D'EIVISSA - IES Xarc
Mesa 3008 - IES XARC - SAED Eivissa i Formentera
Mesa 3004 - Cons. Eivissa i Formentera Catalina Bufí
Mallorca
- Ampliació EOI Inca a Alcúdia
Mesa 4 - IES ALCÚDIA - Arxiu i Museu de l’ed. de les Illes Balears
Mesa 22 - IES INCA - Aula Felanitx
Mesa 19 - IES FELANITX - Aula Sóller
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CAHOSIDOM MªAntònia Pascual
Mesa 78 - IES SON PACS - Camp d’Aprenentatge Orient
Mesa 78 - IES SON PACS - Camp d'aprenentatge de’s Palmer
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - Camp d'aprenentatge Son Ferriol
Mesa 46 - CEIP SON FERRIOL - CEE Son Ferriol
Mesa 46 - CEIP SON FERRIOL - CEIP Aina Moll i Marqués
Mesa 62 - IES JOAN ALCOVER - CEIP Alexandre Rosselló
Mesa 64 - IES NOU LLEVANT - CEIP Anselm Turmeda
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - CEIP Antònia Alzina
Mesa 44 - IES SINEU - CEIP Badies
Mesa 69 - CEIP URBANITZACIONS DE LLUCMAJOR - CEIP Bartomeu Ordines
Mesa 16 - CEIP BARTOMEU ORDINES - CEIP Bendinat
Mesa 12 - IES BENDINAT - CEIP Blai Bonet
Mesa 41 - IES SANTANYÍ - CEIP Blanquerna
Mesa 31 - CEIP SES CASES NOVES - CEIP Bocchoris
Mesa 37 - IES CLARA HAMMERL - CEIP Calonge
Mesa 42 - CEIP S'ALGAR (Portocolom) - CEIP Camilo José Cela
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - CEIP Can Bril
Mesa 17 - IES SANTA MARIA - CEIP Can Pastilla
Mesa 66 - IES LA RIBERA - CEIP Cas Capiscol
Mesa 56 - CONSERVATORI DE MÚSICA I DANSA DE PALMA - CEIP Cas Saboners
Mesa 10 - CEIP CAS SABONERS - CEIP Casa Blanca
Mesa 47 - CEIP SANT JORDI - CEIP Climent Serra i Servera
Mesa 51 - IES PORRERES - CEIP Coll d'en Rebassa
Mesa 66 - IES LA RIBERA - CEIP Colònia de Sant Jordi
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - CEIP de Pràctiques
Mesa 59 - CEIP DE PRÀCTIQUES - CEIP Duran Estrany
Mesa 35 - IES ALBUHAIRA - CEIP El Terreno
Mesa 67 - CIFP NAUTICOPESQUERA - CEIP Eleonor Bosch
Mesa 49 - IES SANTA MARGALIDA - CEIP Els Molins
Mesa 38 - CEIP TRESORER CLADERA - CEIP Els Molins
Mesa 5 - IES BALTASAR PORCEL - CEIP Els Tamarells
Mesa 71 - CEIP ELS TAMARELLS - CEIP Es Cremat
Mesa 51 - IES PORRERES - CEIP Es Fossaret
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CEIP Es Molinar
Mesa 66 - IES LA RIBERA - CEIP Es Pil·larí
Mesa 71 - CEIP ELS TAMARELLS - CEIP Es Pont
Mesa 76 - CEIPIESO GABRIEL VALLSECA - CEIP Es Puig (Lloseta)
Mesa 24 - CEIP ES PUIG (Lloseta) - CEIP Es Puig (Sóller)
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CEIP Es Putxet
Mesa 24 - CEIP ES PUIG (Lloseta) - CEIP Es Secar de la Real
Mesa 60 - CEIP ESTABLIMENTS - CEIP es Torrentet
Mesa 24 - CEIP ES PUIG (Lloseta) - CEIP Es Vinyet
Mesa 5 - IES BALTASAR PORCEL - CEIP Es Vivero
Mesa 61 - IES SON RULLAN - CEIP Escola Graduada
Mesa 54 - CEIP ESCOLA GRADUADA - CEIP Establiments
Mesa 60 - CEIP ESTABLIMENTS - CEIP Felip Bauçà
Mesa 59 - CEIP DE PRÀCTIQUES - CEIP Fornalutx
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CEIP Gabriel Comes i Ribas
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - CEIP Gabriel Janer Manila
Mesa 33 - CIFP SON LLEBRE - CEIP Gabriel Palmer
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - CEIP Galatzó
Mesa 8 - CEIP XALOC - CEIP Gaspar Sabater
Mesa 78 - IES SON PACS - CEIP Gènova
Mesa 67 - CIFP NAUTICOPESQUERA - CEIP Guillem Ballester i Cerdó
Mesa 35 - IES ALBUHAIRA - CEIP Guillem Frontera Pascual
Mesa 43 - CEIP JUNÍPER SERRA - CEIP Inspector Joan Capó
Mesa 19 - IES FELANITX - CEIP Jafudà Cresques
Mesa 73 - CEIP JAFUDÀ CRESQUES - CEIP Jaume Fornaris i Taltavull
Mesa 48 - IES PUIG DE SA FONT - CEIP Jaume I
Mesa 9 - CEIP SON CALIU - CEIP Jaume Vidal i Alcover
Mesa 29 - IES MANACOR - CEIP Joan Capó
Mesa 76 - CEIPIESO GABRIEL VALLSECA - CEIP Joan Mas
Mesa 36 - IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA - CEIP Joan Mas i Verd
Mesa 52 - CEIP PARE BARTOMEU POU - CEIP Joan Veny i Clar
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - CEIP Juníper Serra
Mesa 43 - CEIP JUNÍPER SERRA - CEIP La Soledat
Mesa 76 - CEIPIESO GABRIEL VALLSECA - CEIP Llevant
Mesa 20 - CEIP MIQUEL DURAN I SAURINA - CEIP Llorenç Riber
Mesa 20 - CEIP MIQUEL DURAN I SAURINA - CEIP Mare de Déu de la Consolació
Mesa 41 - IES SANTANYÍ - CEIP Maria Antonia Salva
Mesa 78 - IES SON PACS - CEIP Maria de la Salut
Mesa 43 - CEIP JUNÍPER SERRA - CEIP Marian Aguiló
Mesa 75 - IES GUILLEM SAGRERA - CEIP Melcior Rosselló i Simonet
Mesa 17 - IES SANTA MARIA - CEIP Mestre Colom
Mesa 78 - IES SON PACS - CEIP Mestre Guillem Galmés
Mesa 28 - CEIP MESTRE GUILLEM GALMÉS - CEIP Mestre Guillemet
Mesa 17 - IES SANTA MARIA - CEIP Mestre Pere Garau
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - CEIP Migjorn
Mesa 19 - IES FELANITX - CEIP Miquel Capllonch
Mesa 37 - IES CLARA HAMMERL - CEIP Miquel Costa i Llobera (Marratxí)
Mesa 34 - IES SANT MARÇAL (Pòrtol) - CEIP Miquel Costa i Llobera (Pollença)
Mesa 36 - IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA (Pollença) - CEIP Miquel Costa i Llobera (Palma)
Mesa 59 - CEIP DE PRÀCTIQUES (Palma) - CEIP Miquel Duran i Saurina
Mesa 20 - CEIP MIQUEL DURAN I SAURINA - CEIP Miquel Porcel
Mesa 72 - IES SON CLADERA - CEIP Mitjà de Mar
Mesa 30 - IES PORTOCRISTO - CEIP Molí d'en Xema
Mesa 27 - CEIP MOLÍ D’EN XEMA - CEIP Montaura
Mesa 20 - CEIP MIQUEL DURAN I SAURINA - CEIP Na Caragol
Mesa 6 - IES LLORENÇ GARCIES I FONT - CEIP Na Penyal
Mesa 48 - IES PUIG DE SA FONT - CEIP Nadal Campaner Arrom
Mesa 44 - IES SINEU - CEIP Nicolau Calafat
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - CEIP Norai
Mesa 3 - IES PORT ALCÚDIA - CEIP Nou d’Alcúdia
Mesa 4 - IES ALCÚDIA - CEIP Nou de Campos
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - CEIP Nou de Sa Pobla
Mesa 39 - IES CAN PEU BLANC - CEIP Nova Cabana
Mesa 31 - CEIP SES CASES NOVES - CEIP Pare Bartomeu Pou
Mesa 52 - CEIP PARE BARTOMEU POU - CEIP Pedra Viva
Mesa 15 - IES BINISSALEM - CEIP Pere Cerdà
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CEIP Pere Rosselló Oliver
Mesa 16 - CEIP BARTOMEU ORDINES - CEIP Ponent
Mesa 23 - CEIP PONENT - CEIP Porta des Moll
Mesa 2 - CEIP PORTA DES MOLL - CEIP Puig de na Fàtima
Mesa 60 - CEIP ESTABLIMENTS - CEIP Puig de sa Ginesta
Mesa 7 - IES CALVIÀ - CEIP Puig de sa Morisca
Mesa 7 - IES CALVIÀ - CEIP Punta de n'Amer
Mesa 30 - IES PORTOCRISTO - CEIP Rafal Nou
Mesa 61 - IES SON RULLAN - CEIP Rafal Vell
Mesa 77 - IES JOSEP SUREDA I BLANES - CEIP Rei Jaume I
Mesa 68 - IES POLITÈCNIC - CEIP Rei Jaume III
Mesa 25 - IES LLUCMAJOR - CEIP Reina Sofia
Mesa 42 - CEIP S'ALGAR (Portocolom) - CEIP Robert Graves
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - CEIP Robines
Mesa 15 - IES BINISSALEM - CEIP Rodamilans
Mesa 44 - IES SINEU - CEIP Rosa dels Vents
Mesa 6 - IES LLORENÇ GARCIES I FONT - CEIP Sa Graduada
Mesa 38 - CEIP TRESORER CLADERA (Sa Pobla) - CEIP Sa Indioteria
Mesa 72 - IES SON CLADERA - CEIP Sa Marina de Llucmajor
Mesa 25 - IES LLUCMAJOR - CEIP Sa Torre
Mesa 29 - IES MANACOR - CEIP S'Albufera
Mesa 4 - IES ALCÚDIA - CEIP S'Algar (Portocolom)
Mesa 42 - CEIP S'ALGAR (Portocolom) - CEIP S'Algar (S'Arenal)
Mesa 70 - IES S'ARENAL (S'Arenal) - CEIP S'Alzinar
Mesa 14 - IES CAPDEPERA - CEIP Sant Domingo
Mesa 41 - IES SANTANYÍ - CEIP Sant Jordi
Mesa 47 - CEIP SANT JORDI - CEIP Sant Miquel
Mesa 28 - CEIP MESTRE GUILLEM GALMÉS - CEIP Santa Catalina
Mesa 68 - IES POLITÈCNIC - CEIP Santa Isabel
Mesa 74 - EOI PALMA - CEIP Santa Maria del Mar
Mesa 42 - CEIP S'ALGAR (Portocolom) - CEIP S'aranjassa
Mesa 47 - CEIP SANT JORDI - CEIP S'Auba
Mesa 14 - IES CAPDEPERA - CEIP Ses Bassetes
Mesa 5 - IES BALTASAR PORCEL - CEIP Ses Cases Noves
Mesa 31 - CEIP SES CASES NOVES - CEIP Ses Comes
Mesa 30 - IES PORTOCRISTO - CEIP Ses Marjades
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - CEIP Ses Quarterades
Mesa 9 - CEIP SON CALIU - CEIP Ses Roques
Mesa 23 - CEIP PONENT - CEIP Ses Rotes Velles
Mesa 7 - IES CALVIÀ - CEIP Ses Salines
Mesa 41 - IES SANTANYÍ - CEIP S'Hort des Fassers
Mesa 2 - CEIP PORTA DES MOLL - CEIP s'Olivar
Mesa 23 - CEIP PONENT - CEIP Son Anglada
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - CEIP Son Basca
Mesa 40 - CIFP JOAN TAIX - CEIP Son Caliu
Mesa 9 - CEIP SON CALIU - CEIP Son Canals
Mesa 73 - CEIP JAFUDÀ CRESQUES - CEIP Son Ferrer
Mesa 11 - IES SON FERRER - CEIP Son Ferriol
Mesa 46 - CEIP SON FERRIOL - CEIP Son Juny
Mesa 52 - CEIP PARE BARTOMEU POU - CEIP Son Oliva
Mesa 57 - IES JOAN MARIA THOMÀS - CEIP Son Pisà
Mesa 75 - IES GUILLEM SAGRERA - CEIP Son Rullan
Mesa 61 - IES SON RULLAN - CEIP Son Verí
Mesa 70 - IES S'ARENAL - CEIP Talaiot
Mesa 30 - IES PORTOCRISTO - CEIP Tresorer Cladera
Mesa 38 - CEIP TRESORER CLADERA - CEIP Urbanitzacions de Llucmajor
Mesa 69 - CEIP URBANITZACIONS DE LLUCMAJOR - CEIP Verge de Lluc
Mesa 61 - IES SON RULLAN - CEIP Vialfàs
Mesa 38 - CEIP TRESORER CLADERA - CEIP Vora Mar
Mesa 50 - CEIP VORAMAR - CEIP Xaloc
Mesa 8 - CEIP XALOC - CEIPiEEM Simó Ballester
Mesa 27 - CEIP MOLÍ D’EN XEMA - CEIPIEEM Son Serra
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - CEIPIESO Aurora Picornell
Mesa 64 - IES NOU LLEVANT - CEIPIESO Gabriel Vallseca
Mesa 76 - CEIPIESO GABRIEL VALLSECA - CEIPIESO Pintor Joan Miro
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - CEIPIESO Son Quint
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de l'FP
Mesa 78 - IES SON PACS - CEP d’Inca
Mesa 22 - IES INCA - CEP de Calvià
Mesa 10 - CEIP CAS SABONERS - CEP de Manacor
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - CEP de Palma Jaume Canyellas Mut
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - CEPA ALCÚDIA
Mesa 2 - CEIP PORTA DES MOLL - CEPA Amanecer del centre penitenciari
Mesa 78 - IES SON PACS - CEPA Arta
Mesa 6 - IES LLORENÇ GARCIES I FONT - CEPA Calvià
Mesa 10 - CEIP CAS SABONERS - CEPA Camp Rodó
Mesa 55 - IES JOSEP MARIA LLOMPART - CEPA Es Raiguer
Mesa 15 - IES BINISSALEM - CEPA Francesc de Borja Moll
Mesa 22 - IES INCA - CEPA La Balanguera
Mesa 62 - IES JOAN ALCOVER - CEPA Llevant
Mesa 27 - CEIP MOLÍ D’EN XEMA - CEPA Mancomunitat des Pla
Mesa 51 - IES PORRERES - CEPA S’Arenal
Mesa 71 - CEIP ELS TAMARELLS - CEPA Sa Pobla
Mesa 40 - CIFP JOAN TAIX - CEPA Son Canals
Mesa 73 - CEIP JAFUDÀ CRESQUES - CEPA Sud
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - CFIRDE
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - CIFP Francesc de Borja Moll
Mesa 64 - IES NOU LLEVANT - CIFP Joan Taix
Mesa 40 - CIFP JOAN TAIX - CIFP Juníper Serra
Mesa 72 - IES SON CLADERA - CIFP L'Embat
Mesa 72 - IES SON CLADERA - CIFP NAUTICOPESQUERA
Mesa 67 - CIFP NAUTICOPESQUERA - CIFP Pau Casesnoves
Mesa 22 - IES INCA - CIFP Son llebre
Mesa 33 - CIFP SON LLEBRE - Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca
Mesa 56 - CONSERVATORI DE MÚSICA I DANSA DE PALMA - CP es Canyar
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - EAC Mallorca
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - EACI
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - EADISOC
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - EADIVI
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - EAP Es Raiguer
Mesa 22 - IES INCA - EAP Llevant
Mesa 27 - CEIP MOLÍ D’EN XEMA - EAP Mallorca centre
Mesa 17 - IES SANTA MARIA - EAP Nord (subseu es Raiguer)
Mesa 2 - CEIP PORTA DES MOLL - EAP Palma 2
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - EAP Ponent
Mesa 7 - IES CALVIÀ - EAP Sud
Mesa 25 - IES LLUCMAJOR - EAP Tramuntana (Subseu Ponent)
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - ECLA
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - EI Paula Torres
Mesa 64 - IES NOU LLEVANT - EI Sa Graduada
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - EI Sa Graduada
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - EI Verge de la Salut
Mesa 59 - CEIP DE PRÀCTIQUES - EOEP Calvià- Andratx
Mesa 9 - CEIP SON CALIU - EOEP Campos
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - EOEP Inca
Mesa 21 - IES BERENGUER D'ANOIA - EOEP Manacor
Mesa 27 - CEIP MOLÍ D’EN XEMA - EOEP Muro
Mesa 35 - IES ALBUHAIRA - EOEP Palma 1
Mesa 46 - CEIP SON FERRIOL - EOEP Palma 2
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - EOEP Sóller
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - EOI Calvià
Mesa 12 - IES BENDINAT - EOI Inca
Mesa 21 - IES BERENGUER D'ANOIA - EOI Manacor
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - EOI Palma Andreu Crespí Plaza
Mesa 74 - EOI PALMA - Escola Superior d'Art i superior de disseny
Mesa 62 - IES JOAN ALCOVER - IEDIB
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - IES Albuhaira
Mesa 35 - IES ALBUHAIRA - IES Alcúdia
Mesa 4 - IES ALCÚDIA - IES Antoni Maura
Mesa 65 - IES ANTONI MAURA - IES Arxiduc Lluís Salvador
Mesa 53 - IES SES ESTACIONS - IES Baltasar Porcel
Mesa 5 - IES BALTASAR PORCEL - IES Bendinat
Mesa 12 - IES BENDINAT - IES Berenguer d'Anoia
Mesa 21 - IES BERENGUER D'ANOIA - IES Binissalem
Mesa 15 - IES BINISSALEM - IES Calvià
Mesa 7 - IES CALVIÀ - IES Can Balo
Mesa 33 - CIFP SON LLEBRE - IES Can Peu Blanc
Mesa 39 - IES CAN PEU BLANC - IES Capdepera
Mesa 14 - IES CAPDEPERA - IES Centre Tecnificació Esportiva
Mesa 79 - IES Centre Tecnificació Esportiva - IES Clara Hammerl
Mesa 37 - IES CLARA HAMMERL - IES DAMIÀ Huguet
Mesa 13 - IES DAMIÀ HUGUET - IES Emili Darder
Mesa 75 - IES GUILLEM SAGRERA - IES Felanitx
Mesa 19 - IES FELANITX - IES Guillem Cifre de Colonya
Mesa 36 - IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA - IES Guillem Colom Casesnoves
Mesa 45 - IES GUILLEM COLOM CASESNOVES - IES Guillem Sagrera
Mesa 75 - IES GUILLEM SAGRERA - IES Inca
Mesa 22 - IES INCA - IES Joan Alcover
Mesa 62 - IES JOAN ALCOVER - IES Joan Maria Thomás
Mesa 57 - IES JOAN MARIA THOMÀS - IES Josep Font i Trias
Mesa 18 - IES JOSEP FONT I TRIAS - IES Josep Maria Llompart
Mesa 55 - IES JOSEP MARIA LLOMPART - IES Josep Sureda i Blanes
Mesa 77 - IES JOSEP SUREDA I BLANES - IES La Ribera
Mesa 66 - IES LA RIBERA - IES Llorenç Garcies i Font
Mesa 6 - IES LLORENÇ GARCIES I FONT - IES Llucmajor
Mesa 25 - IES LLUCMAJOR - IES Madina Mayurqa
Mesa 58 - IES MADINA MAYURQA - IES Manacor
Mesa 29 - IES MANACOR - IES Marratxi
Mesa 32 - IES MARRATXÍ - IES MOSSÈN Alcover
Mesa 26 - IES MOSSÈN ALCOVER - IES Nou Llevant
Mesa 64 - IES NOU LLEVANT - IES Politècnic
Mesa 68 - IES POLITÈCNIC - IES Porreres
Mesa 51 - IES PORRERES - IES Port d'ALCÚDIA
Mesa 3 - IES PORT ALCÚDIA - IES Portocristo
Mesa 30 - IES PORTOCRISTO - IES Puig de Sa Font
Mesa 48 - IES PUIG DE SA FONT - IES Ramon Llull
Mesa 63 - IES RAMON LLULL - IES Sant Marçal
Mesa 34 - IES SANT MARÇAL - IES Santa Margalida
Mesa 49 - IES SANTA MARGALIDA - IES Santa Maria
Mesa 17 - IES SANTA MARIA - IES Santanyí
Mesa 41 - IES SANTANYÍ - IES S'Arenal
Mesa 70 - IES S'ARENAL - IES Ses Estacions
Mesa 53 - IES SES ESTACIONS - IES Sineu
Mesa 44 - IES SINEU - IES Son Cladera
Mesa 72 - IES SON CLADERA - IES Son Ferrer
Mesa 11 - IES SON FERRER - IES Son Pacs
Mesa 78 - IES SON PACS - IES Son Rullan
Mesa 61 - IES SON RULLAN - UDE Es Puig des bou
Mesa 80 - CEIPIEEM SON SERRA - UDE Tramuntana
Mesa 16 - CEIP BARTOMEU ORDINES
Menorca
- Aula Maó del Centre Penitenciari
Mesa 2007 - IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS - Camp d’aprenentatge d’es Pinaret
Mesa 2002 - IES MARIA ÀNGELS CARDONA - Camp d’aprenentatge de Far de Cavalleria
Mesa 2006 - CEIP MARE DE DÉU DEL TORO - CEIP Àngel Ruiz y Pablo
Mesa 2008 - CEIP MARE DE DÉU DEL CARME - CEIP Antoni Juan Alemany
Mesa 2008 - CEIP MARE DE DÉU DEL CARME - CEIP Castell de Santa Àgueda
Mesa 2005 - IES BIEL MARTÍ - CEIP Fornells
Mesa 2006 - CEIP MARE DE DÉU DEL TORO - CEIP Francesc d’Albranca
Mesa 2006 - CEIP MARE DE DÉU DEL TORO - CEIP Inspector Doctor Comas Camps
Mesa 2001 - IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA - CEIP Joan Benejam
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - CEIP Mare de Déu del Carme
Mesa 2008 - CEIP MARE DE DÉU DEL CARME - CEIP Mare de Déu del Toro
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - CEIP Mare de Déu del Toro
Mesa 2006 - CEIP MARE DE DÉU DEL TORO - CEIP Mare de Déu del Toro
Mesa 2011 - IES JOAN RAMIS I RAMIS - CEIP Margalida Florit
Mesa 2003 - CEIP MARGALIDA FLORIT - CEIP Maria Lluïsa Serra
Mesa 2012 - CEIP MARIA LLUÏSA SERRA - CEIP Mateu Fontirroig
Mesa 2012 - CEIP MARIA LLUÏSA SERRA - CEIP Mestre Duran
Mesa 2001 - IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA - CEIP Pere Casasnovas
Mesa 2003 - CEIP MARGALIDA FLORIT - CEIP Pintor Torrent
Mesa 2003 - CEIP MARGALIDA FLORIT - CEIP Sa Garriga
Mesa 2009 - IES CAP DE LLEVANT - CEIP Sa Graduada
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - CEIP Sant Lluís
Mesa 2009 - IES CAP DE LLEVANT - CEIP Tramuntana
Mesa 2012 - CEIP MARIA LLUÏSA SERRA - CEP de Menorca
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - CEPA Ciutadella
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - CEPA Joan Mir i Mir
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - CIFP Centre de la Mar
Mesa 2007 - IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS - Cons. Prof. Música i Dansa
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - D.T. d'Educacio a Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - Departament d'inspecció educativa Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - EAC Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - EADIV Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - EAP Menorca
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - EAP Menorca (subseu llevant Maó)
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - EI Francesc de Borja Moll
Mesa 2003 - CEIP MARGALIDA FLORIT - EI Magdalena Humbert
Mesa 2012 - CEIP MARIA LLUÏSA SERRA - EI Sant Climent
Mesa 2012 - CEIP MARIA LLUÏSA SERRA - EOEP EADISOC Menorca
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - EOEP Menorca, subseu Ciutadella
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - EOI de Ciutadella
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - EOI de Maó
Mesa 2009 - IES CAP DE LLEVANT - Escola d'art de Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA - IES Biel Martí
Mesa 2005 - IES BIEL MARTÍ - IES Cap de Llevant
Mesa 2009 - IES CAP DE LLEVANT - IES Joan Ramis i Ramis
Mesa 2011 - IES JOAN RAMIS I RAMIS - IES Josep Maria Quadrado
Mesa 2004 - IES JOSEP MARIA QUADRADO - IES Josep Miquel Guàrdia
Mesa 2001 - IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA - IES Maria Àngels Cardona
Mesa 2002 - IES MARIA ÀNGELS CARDONA - IES Pasqual Calbó i Caldés
Mesa 2007 - IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS - SAED Menorca
Mesa 2010 - CONSERVATORI PROF. DE MÚSICA I DANSA DE MENORCA
També pots mirar la teva mesa al portal del personal > Cens electoral > Mesa electoral
Si estic de baixa puc anar a votar?
Efectivament. Pots anar a votar, sense cap problema
Dubtes freqüents
Si tens cap dubte respecte a com anirà el dia, t'hem preparat la resposta a les preguntes més freqüents
Dubtes freqüents
Què votam exactament?
A les eleccions sindicals escollim els membres de la Junta de Personal Docent no Universitari de Mallorca, els membres de la Junta
de Personal Docent no Universitari de Menorca i els membres de la Junta de Personal Docent no Universitari d'Eivissa-Formentera
Votam els representants dels treballadors. A més a més, això implica que el servei que presta l'STEI depen de tenir un bon resultat. Que hi hagi companys atenent el telèfon, informant a través del Connecta de whatsapp, resolent les consultes presencials, poder fer les visites al centres, etc. Per això és tan important votar l'STEI!
Qui pot votar?
Poden votar tots els funcionaris docents de carrera i els funcionaris docents interins de la Conselleria d’Educació i Formació Professional.
Això inclou totes les persones que estiguin de baixa mèdica o estiguin de permís (per maternitat, per exemple).
No poden votar els companys que estiguin d’excedència.
On he d’anar a votar?
Les meses electorals agrupen uns quants centres de treball, generalment l’institut més proper.
Les persones que estan en Comissió de Serveis han de tenir en compte que el seu centre, a efectes d’eleccions, és el centre on estan fent feina enguany, no el centre en el qual tenen la destinació definitiva.
Els companys itinerants han de tenir en compte que el seu centre, a efectes d’eleccions, és el centre de referència que tenen el seu nomenament.
Les persones que per algun motiu hagin demanat canviar de mesa de votació i se’ls hagi acceptat el canvi, han d’anar a la meva “nova”.
Si així i tot teniu dubtes, podeu consultar-nos-ho per telèfon al 971901601.
Quina mesa electoral correspon al meu centre?
Aquí hi ha la relació de centres docents i la ubicació de la mesa que li correspon.
Mallorca: https://ja.cat/mesesmallorca
Eivissa-Formentera: https://ja.cat/meseseivissaiformentera
Menorca: https://ja.cat/mesesmenorca
Si així i tot teniu dubtes, podeu consultar-nos-ho per telèfon al 971901601.
A quina hora he de votar?
Pots votar entre les 13 h i les 18 h. Si hi ha hagut alguna incidència que hagi forçat interrompre la votació, l’hora de tancament s’allarga tant de temps com hagi estat interromput el procés de votació.
Què puc votar?
Pots votar l’STEI (per exemple, o una altra candidatura). També pots votar en blanc, que consisteix en dipositar el sobre buit, sense cap papereta. Compte: un sobre amb un paper blanc o qualsevol cosa que no sigui una papereta oficial es considera un vot nul.
Què necessit per votar?
Per a poder exercir el dret a vot ens hem d’identificar amb el DNI o el carnet de conduir.
Com és el procés de votació?
Un cop tens el sobre amb la papereta de l’STEI (per exemple) has d’anar a la mesa electoral amb el DNI -o el carnet de conduir- preparat. El president de la mesa comprovarà que efectivament apareixes en el cens i que pots votar. Llavors el president de la mesa ha d’agafar el teu sobre i l’ha d’introduir dins l’urna. Això és tot.
I si el meu nom no apareix al cens?
És possible que el teu nom no apareixi al cens per distintes raons.
- Potser no et correspon votar en aquella mesa; pots demanar assistència a l’interventor de l’STEI, que et podrà ajudar a aclarir on has de votar.
- Potser has començat a fer feina després de la confecció del cens; el president de la mesa ha de tenir una llista actualitzada dels treballadors que tenen dret a votar o, si no, ho comprovarà telefònicament amb la Conselleria per a què puguis exercir el teu dret a votar.
Estic en comissió de serveis. He de cercar la mesa d'acord amb el meu centre on faig feina enguany o on tenc la definitiva?
Has de mirar el centre on enguany estàs fent feina en comissió de serveis.
I si havia demanat el vot per correu però vull votar presencialment?
No suposa cap problema; pots exercir el teu dret a vot presencialment. En aquest cas, el president de la mesa electoral te lliurarà el teu vot que se suposa li ha arribat i que guarden fins al tancament de la jornada de votació.
I si no hi ha paperetes de l’STEI disponibles?
En aquest cas, avisa l’interventor de l’STEI. Si en aquest moment no hi és present, avisa el president de la mesa perquè s’asseguri que n’hi hagi.