STEs-i exigeix ​​la derogació de les retallades i de la LOMCE

Pedro Sánchez anuncia les propostes educatives del PSOE si arriba a governar

Durant l’horabaixa d'ahir, 9 de febrer, el secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, va presentar a diferents representacions de la comunitat educativa, entre les quals es trobava STEs-intersindical, les línies prioritàries de la seva política educativa si assoleix de formar govern. Les propostes, contingudes en el document Programa para un gobierno progresista y reformista, redueixen, de manera preocupant al nostre entendre, les intencions anunciades pel PSOE durant la campanya electoral.

Així, hom pretén un Pacte Social i Polític per l'Educació per a l'elaboració per a un nou àmbit legal consensuat. Se'ns ha comunicat verbalment que això comportarà la derogació de la LOMCE, tot paralitzant d'entrada el calendari de la seva aplicació, però es vol evitar al mateix temps incórrer en un buit legal al seu parer problemàtic per diferents raons. Per STES-i és preocupant que en el text de l'escrit no aparegui clarament no només la derogació de la Llei Wert, sinó la retirada immediata de les retallades educatives i especialment l'abolició del RDL 14/12, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu.

La proposta que hom fa respecte a la FP continua mantenint directrius neoliberals de submissió als interessos empresarials, i la intenció d'universalitzar de manera progressiva l'oferta pública d'Escoles Infantils en la primera etapa de 0 a 3 anys és insuficient si aquesta franja no s’amplia i es considera plenament educativa. D'altra banda, les mesures referents a la Universitat passen per alt la derogació dels reials decrets d'ordenació dels ensenyaments universitaris, de creació de noves universitats i d'acreditació per als cossos docents.

El document presentat ofereix l'aprovació d'un Estatut del Professor. STEs-i ens hem anat posicionant constantment en la denúncia que la posada en marxa d'aquest estatut es proposa una vegada i una altra des de criteris fortament neoliberals del treball docent, jerarquitzant i establint una competitivitat entre els professors que l'allunya d'una feina cooperativa necessària en l'educació. Sobre l'ingrés a la docència, torna a proposar-se el MIR educatiu: el sindicat exigeix ​​que qualsevol canvi en el model d'accés ha de solucionar prèviament la problemàtica de la inestabilitat laboral dels professors interins, que s’acosta al 20% del total de les plantilles docents, i assolir la seva funcionarització. D'altra banda, qüestionam que el model MIR sigui el més adequat per a l'accés a la funció pública docent, ateses les particularitats de la docència; instam el PSOE a escoltar altres veus coneixedors de la professió.

A més, STEs-i ha recordat a Pedro Sánchez que la consecució d'una educació democràtica i igualitària requereix que l'escola sigui laica i la religió quedi fora del sistema educatiu.

L'educació pública ha de ser de manera definitiva l'eix vertebrador de l'ensenyament i és l'única que pot garantir la igualtat de oportunitats per a tothom. No hi ha excuses per augmentar el seu finançament fins aconseguir com a mínim el 7% del PIB.

 

Secretariat de STE-s intersindical

11 de febrer del 2016