Mesa sectorial currículums. 4 de desembre de 2015

L'STEI ha demanat, una vegada més, la necessitat de la derogació de la LOMCE. També ha recordat, a l'àmbit de la Mesa Sectorial d’Educació, que el nostre sindicat va presentar un informe elaborat pel sector d'ensenyament públic, que es va lliurar al nou equip de la Conselleria ja a la primera reunió mantinguda amb ell, que minimitzava en gran manera els efectes de l'aplicació de la llei del ministre Wert. Aquest informe que l'STEI va elaborar, a més de reduir al màxim les mesures pernicioses de la LOMCE, mantenia la presència en l’horari lectiu de les distintes etapes educatives de les àrees de plàstica, música, dels ensenyaments artístics, de la filosofia i també de la tecnologia. És una proposta que aposta d’una manera decidida i fefaent pel foment de l'esperit crític, creatiu i artístic, i la formació integral de la persona. Malauradament, aquest informe de l’STEI no va ser tengut en compte llavors, ni tampoc ara.

A més d’aquest informe, el sindicat ha fet arribar a l’Administració un bon nombre d’al·legacions i esmenes, moltes d’elles després d’haver-nos reunit amb la Plataforma CREA i la Plataforma dels Professors de Tecnologia. A la reunió d’avui, l'STEI ha denunciat i lamentat que l’Administració no ha fet cas de les al·legacions i esmenes que havíem presentat als nous currículums, dins aquest darrer termini que ens havia ofert la Conselleria d’Educació.

Tal com diu l'Acord marc, signat amb la Conselleria el passat 30 de setembre i posteriorment ratificat a la Mesa Sectorial, a l'apartat b, referent a les mesures de política educativa en relació a la LOMCE, l'STEI ha exigit a la Conselleria que engegui totes les accions que calguin per a reduir al màxim els efectes de la LOMCE. Creim que, en aquest sentit, les passes que s’han donat fins ara són insuficients i que cal ser més contundents en les mesures que es prenguin per a aturar els peus a la LOMCE, d’una manera molt més efectiva i decidida.

També ha reclamat que, segons l’Acord signat, la reducció horària que s’ha d’aplicar al professorat de secundària en passar de les 20 hores lectives setmanals a les 18 en dos cursos escolars, en cap cas ha de suposar una pèrdua de llocs de feina d’aquests professionals. Per altra banda, des del nostre sindicat hem expressat que veim bé la reducció de l’horari de secundària de les 32 hores actuals a les 30 que es proposen; així com el pas a les 32 hores al batxillerat. En cap cas, però, aquest fet ha de suposar pèrdua de llocs de feina del professorat o reducció de l’horari que en aquests moments s’imparteix. Exigents amb el contingut de l’Acord marc, hem recordat el compromís adquirit per la Conselleria d’Educació de la recuperació de les xifres pel que fa a les ràtios i a les plantilles dels centres, amb el nombre d’alumnes per aula i la dotació de professorat d’abans de les retallades.

L’STEI espera que la Conselleria incorpori propostes i al·legacions que li hem fet arribar per part dels sindicats, que el Consell Escolar de les Illes Balears esdevingui un autèntic “parlament educatiu”, i que s’incorporin en els nous currículums totes les esmenes que siguin aprovades de manera majoritària dins aquest òrgan consultiu de tota la comunitat educativa.

En darrer terme, l’STEI fa una crida a tots els partits que es presenten a les eleccions generals del proper 20 de desembre perquè es comprometin a derogar la LOMCE, tan bon punt arribin al Congrés dels Diputats, si es pot configurar una majoria alternativa al govern del Partit Popular.

Ciutat de Mallorca, 4 de desembre de 2015