General

Proves d'avaluació mostral del TIL: per llogar cadiretes!

Comença el tercer trimestre d’un curs que ja és històric. I ho és per dues raons. La primera és per la gran mobilització de la comunitat educativa que ha pres consciencia, s’ha mobilitzat en la defensa d’una educació de qualitat, inclusiva i en català i ho ha fet des de la unitat d’acció de sindicats, pares, mares, docents i alumnes, i ha aconseguit un suport sense precedents de la ciutadania de les Illes Balears. I l’altra raó és perquè també ha debilitat un partit de dretes que governa d’esquena a la ciutadania i a la normativa vigent, i ho fa d’una forma dictatorial i autoritària, sense escoltar el consell consultiu, sense acatar les sentències del tribunal superior de justícia de les illes Balears i al dictat d’un grupuscle extraparlamentari  d’extrema dreta, espanyolista i radical.

Llegeix més...

Amb la supressió d'alumnes dins el centres la Conselleria aposta pel manteniment del conflicte

L'STEI rebutja la supressió de grups d'alumnes dins els centres,
tot i haver-hi un pressupost per educació superior al de l'any passat.

L'any passat la conselleria ja va suprimir grups, augmentà les ràtios i acomiadà professorat. Ni abans ni ara aquesta es una bona mesura per solucionar els problemes reals que té el sistema educatiu de les illes balears. L'STEI afirma que això, si finalment es du endavant tendrà greus conseqüències, ja que suposarà:

  1. La massificació d'alumnes a les aules.
  2. Problemes de convivència.
  3. Dificultats per mantenir l 'ordre que es necessita per impartir el temari de la matèria.
  4. Més fracàs escolar.
  5. Reduccio de professorat.
  6. Generació d'un index d'atur dins el sector públic per part de l'administració.
  7. Més pocs docents per atendre les necessitats educatives dels alumnes.
  8. Més malestar dins els claustres i els centres.
  9. Més poca capacitat per consensuar mesures necessàries per aplicar als centres educatius.
  10. Més rebuig a les politiques educatives del govern i per tant el manteniment per part del govern del conflicte educatiu amb la comunitat educativa.

L'STEI participà a Barcelona de l'Assemblea de les Marxes per la dignitat de tot l'Estat


El secretari de moviments socials de l’STEI, Xesc Ramis, i la secretària de política educativa i normalització lingüística, M. Antònia Font, assistiren a la reunió dels sindicats alternatius que, durant tot el dia de divendres 11 d’abril de 2014, es va celebrar a la seu de la IAC a Barcelona. Allà es va fer una valoració de les Marxes per la Dignitat, que tragueren a Madrid prop de dos milions de persones al carrer, sota el lema que reclamava els drets bàsics de les persones: PA, SOSTRE I TREBALL.

 

Llegeix més...

Sindicats i entitats donen el seu suport a les escoles públiques del País Valencià

Sindicats i entitats de la comunitat educativa de les Illes Balears expressen el seu suport a les escoles públiques de qualitat i en català del País Valencià

Davant l’anunci del tancament d’escoles públiques i de les supressions de línies en valencià, el sindicat STEI -en contacte permanent amb l’STEPV Intersindical Valenciana i la Plataforma PROU-, ha informat els centres educatius de les illes Balears i la societat en general del que està passant al País Valencià i ha fet un acte de suport, que s’ha celebrat avui, divendres dia 28 de març, al Monestir de la Real, un lloc emblemàtic de defensa del territori, la llengua i la cultura catalana, davant la imatge de Ramon Llull, pare de les lletres catalanes, la llengua i cultura que ens uneix, que presideix el claustre del monestir. 

De moment donen suport a les escoles valencianes l’STEI, FETE-UGT, FAPA,  l’Associació de directors d’infantil i primària (ADIPMA), Associació de directors de secundària (ADESMA), l’Associació d’inspectors (ADIDE), les Cooperatives d’Ensenyament, l’Assemblea de mestres i professors en català de les Illes Balears, el Fòrum Musicae, els Ensenyants Solidaris, les Dones Educadores i els Enllaçats per la Llengua. Quan arribin més adhesions us les farem arribar.

Reunió del Col·lectiu d'ensenyants de música i plàstica

Convocats pel sindicat STEI, el Fòrum Musicae i la Plataforma CREA, es va celebrar ahir horabaixa una reunió d’ensenyants de música i plàstica a l’edifici Sa Riera de la UIB a Palma. Hi ha una inquietud entre aquests docents respecte del futur de l’àrea d’artístiques davant l’aplicació de la LOMCE el curs vinent.

Llegeix més...

L’STEI denuncia que la nova formació professional bàsica condemna els joves a la precarietat laboral

La FP Bàsica, que substituirà els PQPI i que s’ha d’implantar en el proper curs escolar segons el calendari de la LOMCE, suposa una devaluació de la formació professional. En el moment actual, l’alumnat dels PQPI que cursava els mòduls voluntaris podia obtenir el graduat en educació secundària (ESO). Però amb la FP Bàsica, els alumnes obtindran el títol de Tècnic Professional Bàsic de la família corresponent, així com una qualificació de nivell 1 del Catàleg Nacional de les Qualificacions Professionals. Això suposa que, si volen obtenir el títol de graduat en educació secundària, aquests alumnes hauran de superar l’avaluació final d’educació secundària obligatòria, on se’ls avaluarà de continguts que no hauran treballat a l’aula. Tot plegat suposarà una veritable cursa d’obstacles per a un alumnat que ja arrossega moltes mancances i dificultats.

D’altra banda, tal com hem pogut veure a l’esborrany del nou currículum d’FP Bàsica, desapareixen del seu contingut matèries tan importants com Formació i Orientació Laboral, una eina molt adient per orientar l’alumnat en la recerca del seu accés al món professional.  També perden hores dins el còmput lectiu de la FP Bàsica les sessions de tutoria, un espai i un temps de proximitat i de coneixement de l’alumnat molt valuós dins el procediment d’ensenyament-aprenentatge.

Per tot plegat, podem concloure que l’únic que pretén el Govern de Rajoy i la llei del ministre Wert, amb els nous programes d’FP Bàsica, és maquillar les xifres de l’elevat índex d’atur de l’Estat espanyol. El nou sistema suposarà la condemna a la precarietat i a una baixa qualificació professional de bona part dels nostres joves.

La LOMCE obre la porta al clientelisme i a l'amiguisme

L’STEI denuncia que el sistema de contractació que es derivarà de l’aplicació de la LOMCE és un atac a la transparència i a la igualtat d’oportunitats entre els aspirants a ocupar les places docents. A partir de la potenciació de l’assumpció de més competències per part dels directors, es podran perfilar les places del professorat de cada centre, tant per a la inclusió de nou professorat com per al manteniment de la continuïtat de cada claustre. Amb l’excusa de promoure nous projectes de qualitat, l’especialització curricular i la recerca de l’excel·lència, es possibilitarà una contractació de professorat en desigualtat de condicions.

Llegeix més...
Pàgina 59 de 102