Adjudicacions interinitats 2016-17. Dubtes freqüents

- Actualitzat a 19 de juliol. 9.29h -

L'anirem actualitzant a mesura que es vagin presentant nous dubtes

Més informació

Com sempre, aquí teniu els dubtes freqüents. Si tot i així vos queden dubtes, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres a través de:

  • Connecta STEI (només afiliats). Servei de whatssap, al núm 650933510.
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • 971901600

Qui ha de fer el tràmit telemàtic de selecció de places?

Totes les persones admeses a la llista d’interins, encara que pensem que no obtendrem plaça.

Què passa si no faig el tràmit telemàtic? M’exclouran? Decauré?

No. Ni ens exclouran, ni decaurem (de fet, els decaiguts ja no existeixen). Si no feim el tràmit de selecció de places, ens situaran en situació de "no disponible". Això vol dir que no podrem optar a cap substitució fins que indiquem que volem tornar a estar disponible, cosa que només es pot fer deu dies abans del final de cada trimestre escolar (veure més avall).

Hem de tenir en compte, però, que si no el feim i ens posen com a no disponible, no tendrem dret a atur.

Com he de fer tràmit?

El tràmit és telemàtic. Com sempre el pots fer de tres maneres:

  1. Amb DNI electrònic.
  2. Amb usuari i contrasenya.
  3. Anònimament. En aquest cas et demanarà el número de registre o de preregistre (si l’havies conclòs presencialment) del tràmit del mes de maig.

Faig el tràmit anònimament i em demana un número de preregistre. Quin és?

Si feim el tràmit anònimament, el programa necessita saber quines són les nostres opcions. Per això, ens demana el número de preregistre del tràmit del mes d'abril. Quan l'introduim ens recuperarà totes les nostres opcions (illes, mitja jornada, etc.)

Som de pacte. Què he de fer?

Enguany s'ha acabat el primer dels dos micropactes de dos anys cadascun. Al tràmit del 18 al 21 hi sortiran 1350 places perfilades com a de pacte (tipus T), que poden ser triades per tothom ,independentment de si fins arar erem de pacte o no. Tothom hi pot optar sense cap condicionant.

Quant dura aquest nou micropacte?

Si accedim a una plaça de pacte, tendrem feina garantida els cursos 2016-17 i 2017-18.

Puc afegir o llevar opcions (illa, funcions, etc.)?

No. En aquest tràmit no es pot fer, en cap cas, un a modificació de les opcions que varem posar en el tràmit del mes d'abril.

Puc aportar nova documentació?

No podem aportar cap documentació nova. S’havia d’aportar durant l’obertura del termini del tràmit anterior.

La única documentació que podrem aportar a partir d'ara, i només a partir de l'1 de setembre, és:

  • Requisit de català
  • Màster de formació.

Aquesta documentació s'adjuntarà al nostre expedient i es tendrà en compte per a substitucions, des del moment en que l'aportem.

Vull optar a places en anglès. Què he de fer?

Només hi podem optar si tenim l'habilitació per impartir matèries no lingüístiques en llengua estrangera.

Puc demanar ara l'habilitació?

Sí. Es pot demanar en qualsevol moment però només es tendrà en compte per a la següent convocatòria, és a dir, pel curs 2017-18.

Puc fer una renuncia justificada quan m'ofereixen una plaça?

Han desaparegut tots els motius de renúncia justificada, excepte la maternitat, adopció, acolliment... i la baixa. Si ens trobam en qualevol d'aquestes situacions, haurem de sol·licitar la renúncia justificada i la reserva de plaça. La reserva es mantindrà fins que s'acabi el motiu de la renúncia.

Fins ara i havia altres motius de renúncia justificada però han desaparegut. Actualment, la Conselleria ens dóna l'opció de situar-nos en situació de no disponibles en qualsevol moment.

Si ens ofereixen una plaça i no tenim un dels motius anteriors, en cas que hi renunciem, la renúncia serà considerada injustificada i serem exclosos pel curs en vigor i pel següent.

Què és la situació de no disponible?

Si no tenim cap motiu de renúncia justificada ens podem posar en situació de no disponible. Aquest situació és útil en el cas que enguany no volguem fer feina per la Conselleria però no perdre la nostra posició a la llista.

Em poden cridar o enviar un correu electrònic si estic en situació de no disponible?

No. Si estam en situació de no disponible la Conselleria no ens adjudicarà ni oferirà cap plaça.

Com em puc posar en situació de no disponible? Quan m'hi puc posar?

No participar en el tràmit d'adjudicació de vacants del mes de juliol, o participar-hi però no posar cap plaça, ens situarà automàticament en aquesta situació. En aquest cas, no tendrem dret a cobrar l'atur.

A més, la Conselleria habilitarà un tràmit a tal efecte que estarà disponible a partir del mes d'agost. Podem posar-nos en situació de no disponible en qualsevol moment, excepte si ja se'ns ha adjudicat una plaça durant el tràmit del mes de juliol, si ja hem participat en el tràmit setmanal d'adjudicació de substitucions o se'ns ha ofert una substitució mitjançant una telefonada o un correu electrònic. En qualsevol d'aquests casos, no podem posar-nos com a no disponibles. Si ho intentam ens diran que ens exclouran pel curs en vigor i el curs següent.

Puc posar-me en situació de no disponible quan m'ofereixen una plaça?

No. Com ja hem dit, si ja ens han adjudicat una plaça o ens l'han oferta durant el tràmit de susbtitucions, no ens podem posar en situació de no disponibles.

Com puc tornar a la situació de disponible? Puc fer-ho en qualsevol moment?

Per fer-ho, hem d'entrar al mateix tràmit de disponibilitat comentat un poc més amunt.

Ho podem demanar en qualsevol moment, sempre deu dies abans de l'acabament de cada trimestre escolar. La petició es tendrà en compte pel trimestre següent. Cas que no ho facem dins el termini corresponent, es considerarà que la situació de no disponible es prorroga per un trimestre més.

Més informació sobre la disponibilitat

Es torna a fer una adjudicació per cossos o es fa una adjudicació cremallera?

Malauradament, tot i que l’STEI ja va presentar la proposta per poder fer una adjudicació cremallera, és a dir, poder alternar places dels cossos que vulguem, l’adjudicació es torna a fer per cossos.

Les places s’adjudicaran amb el següent ordre:

  1. Grupa A: places del cos de mestres.
  2. Grupa B: places del cos de professors d’ensenyament secundari.
  3. Grupa C: places del cos de professors tècnics de formació professional
  4. Grupa D: places del cos de professors de música i arts escèniques, cos de professors d’arts plàstiques i  disseny i cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny

Encara que no ordenem així les nostres places, el tràmit les reordenarà automàticament, d’acord amb aquest ordre, tot respectant l'ordre intern de cada grup que haguem posat al teu tràmit. L'ordre final el veurem al pdf que genera el tràmit com a justificant.

Què passa si tenc una funció validada per l'article 3.1.5.2 de la convocatòria?

Les persones que tenguem una funció validad per l'article 3.1.5.2 de la convocatòria, haurem de posar primer totes les places de les funcions validades per l'annex 4. Si és el teu cas, no dubtis a telefonar-nos al 971901600 per aclarir aquesta qüestió.

ATENCIÓ. Això no afecta a les persones d'especialitats ingüístiques (humanitats + B2), que poden fer el tràmit amb normalitat.

He de seguir un ordre específic a l'hora de posar les places (per illes, per tipus, per jornada sencera o mitja?

No. Si ja hem seguit l'ordre esmentat als punts anteriors, podem ordenar com volguem. Això no afectarà a les nostres opcions de feina.

L'adjudicació, per cossos, es fa per estricte ordre de punts. És a dir, quan arribi el nostre torn, ens intentaran adjudicar la nostra primera plaça. Si no està lliure, passaran a la segona. Si aquesta tampoc està lliure, passaran a la tercera. I així successivament fins arribar a una plaça que encara estigui lliure.

Puc mesclar places d'infantil i primària indiscriminadament?

Efectivament. Podem mesclar places de qualsevol funció mentre sigun del mateix grup. En aquest cas, infantil i primària són dues funcions del cos de mestres i, per tant, del mateix grup.

Estic obligat a posar totes les places a les que puc optar?

No. Basta que posem una plaça d'un dels grups als que podem optar (excepte les persones afectades per l'excepció 3.1.5.2, veure més amunt).

Si no pos totes les places a les quals puc optar, se me n'adjudicarà una altra que no hagi posat?

No. Només ens adjudicaran les places que posem.

Apart de l'autorització de la certificació de delinqüents sexuals em demana que autoritzi la Conselleria d'Educació i Universitat perquè consulti el DNI. Perquè?

Perquè la Conselleria pugui sol·licitar la certificació també és necessari consultar el DNI. Ho hem de marcar si no volem presenatar nosaltres el certificat a principi de curs. És a dir, convé que ho marquem.

Què he de fer per tenir dret a atur?

Ara fa dos anys que vàrem aconsegur que el nombre de places que posem no condicioni el certificat d'empresa que hem de sol·licitar a la Conselleria per demanar l'atur. Com el curs passat, basta que posem una plaça i, cas de no obtenir cap vacant, podrem demanar l'atur.

Hem de tenir en compte que si no participam del tràmit o no triam cap plaça, no tendrem dret a atur.

Es poden donar diverses situacions:

Feim el tràmit Tenim places per triar En triam una o més Disponible Atur
No -  - No No
Si Si No No No
Si Si Si, però no ens adjudiquen res Si Si
Si No  - Si Si

 

Puc guardar el tràmit telemàtic per acabar-lo més tard?

Per guardar tot el que hem introduit i poder seguir més tard, hem d'arribar a la "Passa 3". Cas que no ho facem, perdrem totes les dades introduides fins aquell moment.

Si estam molta estona sense arribar a la passa 3 i no feim res, ens pot caducar la seesió i perdrem tot el que no estigui guardat.

Com sé si he conclòs el tràmit correctament?

El tràmit es conclou després de pitjar el botó d'enviar a la Passa 3. A la Passa 4 ens podrem imprimir el nostre justificant, que consta d'un número de regisre al cantó superior dret (ENV/xxxxx/2016).

Els que tenguem usuari i contrasenya, podem entrar al portaldelpersonal.caib.es → Les meves gestions → Gestions telemàtiques, i comprovar si la nostra sol·licitud figura a "Tràmits enviats". Aquí també ens podrem imprimir el justificant.

Si hem fet el tràmit anònimament, trobarem "Les meves gestions" a la seu electrònica. Necessitarem la referència que hem guardat al principi del tràmit per accedir-hi (similar a Q2CXF2HG-HUDZGDT8-T8XRO1YU)

Què passa si m'he equivocat i ja he enviat el tràmit?

No passa res. Si necessitam fer alguna modificació, podem tornar a enviar un nou tràmit. El que es tendrà en compte és el darrer que haguem enviat.

A la llista de vacants, què vol V? i SV? i T? i Resulta?

V vol dir vacant. Són les places que no tenen propietari.

SV vol dir substitució amb consideració de vacant o substtitucions previstes per tot el curs escolar. Són aquelles places que són propietat d'algú però que durant tot el curs estaran a un altre lloc i, per tant, els substituirem.

T és la lletra que es farà servir per designar les places de pacte. les persones que finalment tenguin adjudicada una plaça com aquesta tendran feina garantida per dos anys, estiu inclòs.

Resulta indica si la plaça està lliure a resultes d'algún tràmit anterior (comissions de serveis, per exemple). Les resultes solen ser SV.

Places que fa dos anys eren de pacte ja no ho són. Perquè?

El pacte, de quatre anys, està divid en dos micropactes completament independents entre ells. Aquest curs hi torna a haver 1350 places de pacte, que no tenen perquè ser les mateixes que varen sortir fa dos anys.

Quan em cessaran? Cobraré l'estiu?

Totes les places oferides durant aquest tràmit telemàtic, són vacants o substitucions amb consideració de vacant. Les V i les T tenen data de cessament a 31 d'agost de 2017. Les SV acaben quan s'incorpora el titular i, si no s'incorpora, el 31 de d'agost, encara que en molt poques ocasions han acabat abans.

De moment, el pacte d'interins ha evitat la pèrdua de l'estiu per a tots els interins, cosa que passà a altre comunitats. No només les persones de pacte han cobrat l'estiu, sinó que ho han fet totes les persones amb una vacant o una substitució per a tot l'any, a més de la gran majoria de vacants sobrevingudes durant el curs, es a dir, a prop de 2900 persones.

No he obtingut plaça en el procés d’adjudicació. Què passarà a partir d’ara?

Si no hemobtingut plaça, restarem disponibles per a substitucions.

A partir del mes de setembre podrem participar en el procés telemàtic d’adjudicació de substitucions.

Han desaparegut places que sortien a la llista definitiva de places disponibles. Perquè?

Com cada any pot passar que algún equip directiu informi que alguna plaça no té bé el perfil que volen, o que està duplicada o altres qüestions. La Conselleria no pot fer canvis de places o afegir-ne a mitjan tràmit, ja que les persones que han fet el tràmit al principi no les podrein triar. Per això, aquestes places passen a estar disponibles a partir del setembre.

En qualevol cas, com cada any, vos demanam que ens informeu de cada una de les places que han desaperagut i farem les gestions oportunes per aclarir-ne el motiu.

He obtingut plaça. Què he de fer ara?

El mes d'agost s'habilitarà el tràmit previ a la presa de possessió. Tothom que hagi obtingut plaça l'ha de fer, prèviament a la presa de possessió de dia 1 de setembre.

Serà un tràmit estrictament telemàtic, on no ens haurem d'imprimir res.

Quan anem al centre, dia 1 de setemebre, haurem de presentar només el DNI i el director o directora tendrà constància de si l'hem fet. Si no l'hem fet, no podrem prendre possessió.

T'ha quedat pendent algún dubte?

Demana'ns el que necessitis saber:

  • Connecta STEI (només afiliats). Servei de whatssap, al núm 650933510.
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • 971901600