Adjudicacions 2015-16. Dubtes freqüents

Com sempre, aquí teniu els dubtes freqüents. Si tot i així vos queden dubtes, no dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres a través de:

  • Connecta STEI (només afiliats). Servei de whatssap, al núm 650933510.
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • 971901600

Calendari i més informació

Quin és l’ordre d’adjudicació de places?

  1. Comissions de serveis per formar part dels equips directius dels centres docents.
  2. Suprimits.
  3. Desplaçats per manca d’horari.
  4. Expectativa de destinació definitiva.
  5. Reingressats
  6. Comissions de serveis per participar en projectes educatius de centre.
  7. Comissions de serveis per motius personals.
  8. Funcionaris en pràctiques.
  9. Interins de pacte no desplaçats.
  10. La resta d' interins.

Funcionaris de carrera sense destinació definitiva i comissions de serveis

Funcionaris interins


Funcionaris de carrera sense destinació definitiva i comissions de serveis

Què he de fer si...

...som funcionari/a de carrera sense destinació definitiva?

  • 24 de juliol. Revisa si estàs obligat/da a participar.
  • 27 i 28 de juliol. Fes el tràmit de selecció de places.
  • 30 de juliol. Revisa l’adjudicació provisional.
  • 31 de juliol a 3 d’agost. Presenta una reclamació, si no estàs d’acord amb l’adjudicació provisional.
  • 5 d’agost. Comprova l’adjudicació definitiva

... he demanat comissió de serveis?

Com que ja vares triar places al tràmit del mes de maig, ja no has de fer cap tràmit de selecció de places.

  • 30 de juliol. Revisa l’adjudicació provisional.
  • 31 de juliol a 3 d’agost. Presenta una reclamació, si no estàs d’acord amb l’adjudicació provisional.
  • 5 d’agost. Comprova l’adjudicació definitiva.

Com puc saber el meu ordre a la llista?

Cada col·lectiu s'ordena segons el següents criteris consecutius:

SUPRIMITS

1r. Any d'oposició (més antics, primer).

2n. Puntució del darrer concurs de trasllats.

3r. Puntuació del concurs-oposició.

DESPLAÇATS PER MANCA D'HORARI

1r. Any d'oposició.

2n. Puntuació del cincurs-oposició.

EXPECTATIVA DE DESTINACIÓ

1r. Any d'oposició (més antics, primer).

2n. Puntució del darrer concurs de trasllats. Com a criteri preferent, es tendrà en compte el fet de formar part dels equips directius dels centres docents.

3r. Puntuació del concurs-oposició.

REINGRESSATS

D'acord amb l'ordre següent:

1r. Adscrits a places a l'estranger.

2n. Escedents forçosos.

3r. Suspesos de funcions.

4t. Excedents voluntaris.

COMISSIONS DE SERVEIS

D'acord amb l'ordre establert en la instrucció vuitena de l'annex I de la convocatòria de comissions de serveis:

1r. Comissions de serveis per projecte

2n. Comissions de serveis er motius personals.

a) Per motius greus de salut

b) Per atendre un familiar de primer grau.

c) Per conciliar la vida laboral i familiar.

d) Per motius personals excepcionals.

En cas de sol·licitar comissions de servei pel mateix motiu, s'aplicarà:

1r. La data d’ingrés del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.
2n. La data de presa de possessió de la destinació des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.
3r. La puntuació obtinguda pel sol·licitant en el darrer concurs de trasllats.

FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES

1r. Any d'oposició.

2n. Puntuació del cincurs-oposició.

Som funcionari de carrera sense destinació definitiva. Què passa si no faig el tràmit telemàtic?

Si no fas el tràmit telemàtic l'Administració t'adjudicarà d'ofici d'acord amb el teu ordre a la llista.


Funcionaris interins
actualitzat a 29 de juliol

Què he de fer si...

...som interí/na de pacte

  • 11 d’agost. Revisa si has estat desplaçat/da a la llista provisional de persones de pacte.
  • 12 d’agost. Presenta una reclamació, si no estàs d’acord amb la llista provisional.
  • 13 d’agost. Comprova si he estat desplaçat/da a la llista definitiva de persones de pacte.
  • Mira els dos punts següents.

...som interí/na de pacte no desplaçat/da

No has de fer res més. Només presentar-te dia 1 de setembre al teu centre amb la presa de possessió i la documentació que et pertoqui.

...som interí/na de pacte desplaçat/da

  • 14 a 18 d’agost. Fes el tràmit de selecció de places.
  • 19 d’agost. Revisa l’adjudicació provisional.
  • 20 a 22 d’agost. Presenta una reclamació, si no estàs d’acord amb l’adjudicació provisional.
  • 24 d’agost. Comprovar l’adjudicació definitiva
  • 1 de setembre. Anar al teu centre amb la presa de possesssió i la documentació que et pertoqui.

...som interí/na sense pacte

  • 14 a 18 d’agost. Fes el tràmit de selecció de places.
  • 19 d’agost. Revisa l’adjudicació provisional.
  • 20 a 22 d’agost. Presenta una reclamació, si no estàs d’acord amb l’adjudicació provisional.
  • 24 d’agost. Comprovar l’adjudicació definitiva.
  • 1 de setembre. Si has obtingut una plaça, anar al teu centre amb la presa de possesssió i la documentació que et pertoqui.

Qui ha de fer el tràmit telemàtic de selecció de places?

Totes les persones admeses a la llista d’interins (excepte les persones de pacte no desplaçades, que han de fer només el que s'indica més amunt)

Què passa si no faig el tràmit telemàtic? M’exclouran? Decauré?

No. Ni t’exclouran, ni decauràs. Si no fas el tràmit de selecció de places, no estaràs disponible fins dia 1 de novembre. Això vol dir que no podràs optar a cap substitució fins aleshores.

Com he de fer tràmit?

El tràmit és telemàtic. Com sempre el pots fer de tres maneres:

  1. Amb DNI electrònic.
  2. Amb usuari i contrasenya.
  3. Anònimament. En aquest cas et demanarà el número de registre o de preregistre (si l’havies conclòs presencialment). Si no el tens, el pots aconseguir seguint una de les passes següents:
    • De forma presencial, presentant el DNI a les dependències de la Direcció General de Personal Docent o a les delegacions territorials de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitat.
    • Mitjançant una petició per escrit signada per la persona interessada, a la qual s'ha d'adjuntar una còpia del DNI, que es pot trametre per fax al núm. 971 17 71 35
    • Enviant per correu electrònic, a les adreces Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., segons pertoqui, una petició acompanyada d'una còpia escanejada del DNI.

Som de pacte. Puc renunciar-hi? Quan?

Només si ets de pacte desplaçat pots renunciar al pacte, durant el tràmit de selecció de places.

La meva plaça de pacte ha canviat el seu perfil o alguna de les funcions. Em desplaçaran?

Poden passar 3 coses:

  1. La plaça ha minvat de perfil (per exemple, abans tenia B2 i ara ja no) o ha perdut una funció (per exemple, si la plaça era de llengua i literatura catalana, però també tenia una altra funció complementària).
    En aquest cas, no seràs desplaçat.
  2. La plaça ha canviat de perfil o de funció complementària o té un perfil (ara té horari d’horabaixa) o funció que fins ara no tenia (a més de la funció principal, ara demanen també una altra funció).
    En aquest cas pot passar:
    1. Que compleixi amb els nous requisits.
      En aquest cas, la Conselleria et cridarà entre dia 6 i 10 d’agost i et demanarà si vols renunciar al pacte.
    2. Que no compleixi amb els nous requisits.
      En aquest cas, seràs desplaçat.

Què passa si renunciï al pacte?

Totes les persones de pacte, desplaçades o no, teniu garantia de feina el curs 2015-16. Si ets de pacte desplaçat i renuncies al pacte, deixes de tenir aquesta garantia.

Què de fer per tenir dret a atur?

No cal que facis res. Per primer any, la Conselleria no condiciona el dret a atur a la teva tria de places. És a dir, basta que posis una plaça i, cas de no obtenir cap vacant, tendràs igualment dret a atur.

Es torna a fer una adjudicació per cossos o es fa una adjudicació cremallera?

Malauradament, tot i que l’STEI ja va presentar la proposta per poder fer una adjudicació cremallera, és a dir, poder alternar places dels cossos que vulguem, l’adjudicació es torna a fer per cossos.

Les places s’adjudicaran amb el següent ordre:

  1. Places del cos de mestres.
  2. Places del cos de professors d’ensenyament secundari.
  3. Places del cos de professors tècnics de formació professional
  4. Places del cos de professors de música i arts escèniques, cos de professors d’arts plàstiques i  disseny i cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny

Encara que no ordenis així les nostres places, el tràmit les reordenarà automàticament, d’acord amb aquest ordre, tot respectant l'ordre intern de cada grup que hagis posat al teu tràmit. No passa res si no ho fas tu. L'ordre final el veurem al pdf que genera el tràmit com a justificant.

Renuncia justificada

El tràmit telemàtic permet fer ja la renúncia justificada, però només per les renúncies que no generen reserva de plaça (mira la base tretzena de les bases generals). Si volem una renúncia justificada amb reserva de plaça (per maternitat, paternitat, etc. o malaltia), ho hem de seguir fent com sempre, és a dir, presentant una sol·licitud a registre.

Cas que demanis una renúncia justificada dins del tràmit, el mateix procés ja no et permetrà triar places (per alguna cosa és una renúncia justificada) i tendràs tres dies per aportar la documentació que ho justifiqui.

Igualment, sempre podrem fer una renúncia justificada com sempre l'haviem feta, just desrpés de l'adjudicació definitiva.

Puc afegir o llevar opcions (illa, funcions, etc.)?

No. En aquest tràmit no es pot fer, en cap cas, un a modificació de les opcions que vas posar en el tràmit anterior.

Puc aportar nova documentació?

No pots aportar cap documentació nova. S’havia d’aportar durant l’obertura del termini del tràmit anterior.

La única documentació que pots aportar a partir d'ara és:

  • Requisit de català
  • Màster de formació.

Aquesta documentació s'adjuntarà al teu expedient i es tendrà en compte per a substitucions, des del moment en que l'aportis.

Vull optar a places en anglès. Què he de fer?

Només hi pots optar si tens l'habilitació corresponent. Si és el teu cas, el tràmit telemàtic demanarà si vols o no optar a aquest tipus de places. Si vols optar-hi, hauràs de marcar la casella corresponent.

Puc demanar ara l'habilitació?

Sí. Es pot demanar en qualsevol moment però només es tendrà en compte per a la següent convocatòria, és a dir, pel curs 2016-17.

Estic obligat a posar totes les places a les que puc optar?

No. Basta que posis una plaça, de qualsevol dels grups als que pots optar.

Només les persones de pacte desplaçades estan obligades a posar totes les places (veure més avall).

Què he de fer per tenir dret a atur?

No cal que facis res. Per primer any, la Conselleria no condiciona el dret a atur a la teva tria de places. És a dir, basta que posis una plaça i, cas de no obtenir cap vacant, tendràs igualment dret a atur.

Som de pacte desplaçat. Com he de fer la tria de places?

Si ets de pacte desplaçat, has de posar totes les places a les que puguis optar. Només les mitges jornades i les places amb perfils no obligatoris (marcades amb un triangle) no són obligatòries.

Has de seguir la prelació de places que marca la convocatòria, per blocs, sempre d’acord amb les opcions que tenguem marcades (funcions, illes, mitja jornada, etc.):

  1. Totes les places de la mateixa especialitat i illa a jornada completa.
  2. Totes les places d’altres especialitats del mateix cos i de la mateixa illa a jornada completa, cas de tenir-ne alguna de seleccionada.
  3. Totes les places d’altres especialitats del mateix grup i de la mateixa illa a jornada completa, cas de tenir-ne alguna de seleccionada.
  4. Totes les places d’altres especialitats de distint grup i de la mateixa illa a jornada completa, cas de tenir-ne alguna de seleccionada.
  5. Les places a mitja jornada de la mateixa illa (voluntàries) Només si tenim marcades les mitges jornades.
  6. Totes les places a altres illes a jornada completa. Només si tenim marcades altres illes.
  7. Les places a mitja jornada a altres illes (voluntàries).

Puc guardar el tràmit telemàtic èr acabar-lo més tard?

Per guardar tot el que has instroduit i poder seguir més tard, has d¡arribar a la "Passa 3". Cas que no ho facis, perdries totes les dades introduides fins aquell moment.

Com sé si he conclòs el tràmit correctament?

El tràmit es conclou després de pitjar el botó d'enciar a la passa 3. A la passa 4 ens podrem imprimir el nostre justificant, que consta d'un número de regisre al cantó superior dret (ENV/xxxxx/2015).

Pots entrar al portaldelpersonal.caib.es → Les meves gestions → Gestions telemàtiques, i comprovar si la teva sol·licitud figura a "Tràmits enviats". Aquí també et podràs imprimir el justificant.

Què passa si m'he equivocat i ja he enviat el tràmit?

No passa res. Si necessites fer alguna modificaió, pots tornar a enviar un nou tràmit. El que es tendrà en compte és el darrer que hagis enviat.

A la llista devacants, què vol V? i SV? i Resulta?

V vol dir vacant. SV vol dir substitució amb consideració de vacant.

Resulta indica si la plaça està lliure a resultes d'algún tràmit anterior (comissions de serveis, per exemple).

Quan em cessaran? Cobraré l'estiu?

Depèn de quan se m'adjudiqui la plaça i de quina consideració tengui.

  1. Vacants (V). S'adjudiquen durant el tràmit telemàtic de l'estiu i no tenen propietari i, per això, tenen nomenament fins 31 d'agost.
  2. Subsitucions amb consideració de vacant (SV). S'adjudiquen durant el tràmit telemàtic de l'estiu però tenen propietari. En principì també tenen nomenament fins dia 31 d'agost, a no ser que s'incorpori el titular, encara que no ha passat quasi mai (per exemple el curs 2012-13, quan l'antic govern va eliminar molts acords que implicaren buidar de persones els sindicats).
  3. Vacants sobrevingudes. S'adjudiquen durant el curs i no tenen propietari. Poder sorgir per una jubilació, per necessitats de servei, etc. Tenen nomenament fins 31 d'agost, excepte si sorgeixen després de dia 11 de gener. En aquest cas, cessen dia 30 de juny.
  4. Substitucions. S'adjudiquen durant el curs i tenen propietari. Tenen nomenament només durant el temps que el titular no hi sigui. I com a tard, fins dia 30 de juny.

De moment, el pacte d'interins ha evitat la pèrdua de l'estiu per a tots els interins, cosa que passà a altre comunitats. No només les persones de pacte han cobrat l'estiu, sinó que ho han fet totes les persones amb una vacant o una substitució per a tot l'any, a més de la gran majorioa de vacants sobrevingudes durant el curs, es a dir, a prop de 2000 persones.

Malauradament, totes les persones a qui se li adjudiquin una o diverses substitucions no cobren l'estiu, sigui quina sigui la durada total dels seus nomenaments. De nou, les persones amb menys possibilitats de feina són les més perjudicades per les retallades. Per això, des de l'STEI tenim ben clar aquesta ha de ser una de les principals reivindicacions a l'hora de fer tornar enrere les retallades.

No he obtingut plaça en el procés d’adjudicació. Què passarà a partir d’ara?

Si no has obtingut plaça, restaràs disponible per a substitucions.

A partir del mes de setembre podràs participar en el procés telemàtic d’adjudicació de substitucions.

Han desperagut places que sortien a la llista definitiva de places disponibles. Perquè?

Com cada any pot passar que algún equip directiu informi que alguna plaça no té bé el perfil que volen, o que està duplicada o altres qüestions. La Conselleria no pot fer canvis de places o afegir-ne a mitjan tràmit, ja que les persones que han fet el tràmit al principi no les podrein triar. Per això, aquestes places passen a estar disponibles a partir del setembre.

En qualevol cas, com cada any, vos demanam que ens informeu de cada una deles places que han desaperagut i farem les gestions oportunes per aclarir-ne el motiu.

T'ha quedat pendent algún dubte?

Demana'ns el que necessitis saber:

  • Connecta STEI (només afiliats). Servei de whatssap, al núm 650933510.
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
  • 971901600