Comunicat contra la LOMCE

Les organitzacions STEI Intersindical, FETE-UGT, FE-CCOO, COAPA i la plataforma d’Estudiants de les Illes Balears, convocants de la vaga estatal de dia 9 de maig contra la “LOMCE” i contra les retallades en educació, volem denunciar la insensibilitat del Govern Central del Partit Popular presidit pel senyor Rajoy davant l’expressió del rebuig per part de la comunitat educativa tant a les Illes com a la resta de l’Estat en el dia de vaga i les nombroses manifestacions a l’avantprojecte de LOMCE i reclamant l’obertura d’un vertader diàleg en totes les organitzacions representatives de l’àmbit educatiu.

La Plataforma estatal per l’escola pública, de la qual formam part ahir va lliurar un escrit al President del Govern reclamant :

• La retirada d’aquest  avantprojecte de LOMCE.
  • L’obertura d’un procés negociador i de diàleg per afrontar de forma consensuada els necessaris canvis per a la millora del sistema educatiu.

La resposta del govern presidit pel Sr. Rajoy és l’aprovació avui del projecte de LOMCE sense atendre el clam de la comunitat educativa ni les observacions i recomanacions substancials del Consell d’Estat i altres organismes consultius.

Reiteram la nostra oposició a un projecte de Llei que propugna una educació elitista, segregadora, sexista, recentralitzadora, que ataca la nostra llengua, que menysprea les competències educatives de les Comunitats Autònomes i anul·la la democràcia en el sí dels centres i què, durà més retallades i pèrdua de drets als membres de la comunitat educativa, alumnat, professorat, pares i mares.

En el cas de les Illes el Govern Autonòmic a través del decret TIL ja publicat avancen en la línia dels menyspreu en l’ensenyament en la llengua catalana i pretén a través de futures lleis com la de convivència i dels símbols implementar una política repressiva i no de diàleg i consens.

Per tot l’exposat les organitzacions que subscrivim aquest comunitat ens comprometem de forma decidida i unitària a dur a terme les accions que calguin tant a l’àmbit del nostre territori com de l’Estat per fer front a aquests atemptats d’ambdós governs a l’ensenyament inclusiu, en català i en drets.

Palma 17 de maig de 2013