Acta de l'assemblea de professorat celebrada dia 16 d'abril a l'IES Manacor

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

ORDRE DEL DIA 

1. Acta de la reunió anterior i esmenes

Es demana la introducció de 3 propostes que no apareixen a l’acta de la darrera assemblea  de l’IES Marratxí:

  • No reconèixer el nivell B2 d’ anglès.
  • Fer una carta de rebuig a les declaracions de n’Aina Aguilò que va fer dient que hi ha 2000 docents que fan política.
  • Editar una llista/mapa dels centres amb assemblea constituïda.

2. Cinc propostes per al tercer trimestre, sorgides a l’anterior reunió (veure graella annexe)

S’obre un torn de paraula on els assistents comenten la participació prevista en els seu centres en les propostes: tancades 25-A i vaga de 9 de maig. 

  • Tancades 25-A als centres
    La majoria de centres presents seguiran les tancades del dia 25 d’abril (veure graella annexe)
    Es comenta la possibilitat, quan un centre no faci tancada, de tancar-se a altres centres del municipi.
    Es recorda que poden trobar informació sobre les tancades a la Plataforma Crida i en els sindicats. Unes persones assistents recorden que a la Plataforma Crida es pot trobar informació al dia.
    Una persona assistent recorda que el permís per fer les assemblees es pot demanar a traves de l’AMIPA, de l’associció d’estudiant o a traves del dret de reunió regulat a l’EBEP.
    A Inca els centres del municipi dia 25 es trobaran a la Plaça de l’Ajuntament i posteriorment faran les tancades als seus centres.
  • Possible vaga estatal contra la LOMCE o accions paral·leles
    Les persones assistents comunicaren el recull de seguiment que previsiblement tindrà aquesta vaga al seu centre (veure graella).
    Hi ha diversitat d’opinió. Es demana si s’ha de votar a l’assemblea per saber si estan a favor o no.
    ANPE comunica que no convocaran la vaga perquè així s’ha decidit a nivell estatal. I estan a l’espera de la mesa de negociació.
    FE-CCOO comunica que es reafirmen en la vaga i consideren que tot i que s’hagi decidit a nivell estatal la LOMCE ens afecta de manera directa a la nostra comunitat autònoma.
    FETE-UGT comunica que son convocants a nivell estatal, que estan fent un sondeig a la seva afiliació i que volen saber quin és el posicionament de l’assemblea, doncs es va demanar anteriorment una participació per part del col·lectiu docent a l’hora de convocar una vaga.
    Una persona assistent diu que aquesta consulta ens la demanaven per vagues sectorials autonòmiques i que no convenia desmarcar-nos.
    Finalment les persones assistents decideixen que el resultat d’una votació a l’assemblea no seria representatiu de tot el col·lectiu docent.
  • Accions locals/municipals i per centres
    Es proposen fer assemblees municipals com la que es va fer a Muro.
    Una persona assistent comenta que es poden consultar quan son les fires i mercats de cada poble i assistir amb pancartes i informació.
    Una persona comenta la necessitat de fer visibles els problemes als pobles.
    La moderadora expressa que els sindicats presents a l’assemblea queden a la seva disposició per tal de col·laborar en l’organització o participació en aquestes assemblees locals.
  • Signatures digitals
    La moderadora expressa que s’han d’elegir uns temes concrets per iniciar les campanyes de signatures digitals.
    Recuperant algunes intervencions en el torn de paraula anterior es decideix que les signatures es realitzaran demandant la dimissió de n’Aina Aguiló, en Rafel Bosch i en José Ramon Bauzá.
    Els sindicats es comprometen a posar en marxa la iniciativa.
  • Mitjans de comunicació i xarxes social
    Es comunica que, així com es va demandar a la darrera assemblea, els sindicats ja s’han donat d’alta a les diferents xarxes socials:
    • @assembleadocent
    • Facebook:  Assemblea Docents Illes Balears
    • Blog: http://assembleadocentsib.blospot.com.es
    • Mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
    Es demana la participació a les xarxes socials creades.De cara a ampliar la presència de la problemàtica educativa a la premsa es comenta la idea de fer torns rotatoris per escriure cartes al director de les diferents diaris de les illes. S’accepta la idea i els sindicats faran una primera distribució de centres i dates.
    Una persona assistent comenta la utilitat de les publicacions de revistes d’ensenyament setmanals / quinzenals.
3.  Altres propostes rebudes
 
4. Data de la propera Assemblea general.
 
Es proposa fer una assemblea després de dia 25 d’abril i abans de dia 9 de maig.
 
5. Torn obert de paraules
 

Del CEIP d’ Algaida ens comenten que han fet diferents accions amb l’ AMIPA i que dia 21 a les 21 hores la FAPA explicarà la LOMCE. Convida a la resta de centres a assistir-hi.

Diverses persones assistents recorden que s’han de fer accions per guanyar i no per derrotar-nos.

Una persona diu que ens hem de demanar: Què hem fet? Què hem aconseguit? Què ens queda per fer?

Diferents intervencions recorden que no hem d’aturar-nos, que la lluita és llarga.

Es demana que es pressioni a les editorials perquè no facin els llibres en Balear.

Un altra persona proposa no aprovar els TIL’s als centres.

Una persona en nom de l’STEI comenta que ha de valorar la conveniència o no de fer una vaga contra la LOMCE. Proposa un recull de signatures contra la LOMCE i proposa una manifestació i/o concentració.

Es comenta la idea de poder visitar la pàgina de la Conselleria de Comerç i fer pancartes a les fires.

Es proposa fer un comunicat de premsa per avisar a les editorials que estam en contra dels llibres en Balear.

Un assistent recorda que hem de defensar el bilingüisme.