L’STEI exigeix al Govern espanyol la paralització de l’aplicació de la LOMQE

L'STEI exigeix la paralització de la LOMQE al govern espanyol per al curs que ve, perquè no té sentit mantenir l'aplicació d'aquesta normativa, arran dels resultats de les darreres eleccions autonòmiques, on els ciutadans han donat suport majoritari als partits contraris a aquesta llei educativa.

Recordem que la LOMQE ha estat rebutjada per la immensa majoria de les organitzacions que conformen la comunitat educativa arreu de l’estat: confederacions de pares i mares, sindicats, organitzacions estudiantils, moviments de renovació pedagògica, associacions de directors i directores, associacions de professorat, entitats cíviques vinculades a l’educació, etc.

En aquest sentit, l’STEI sol·licitarà al govern en funcions la paralització de l’aplicació de la LOMQE a les pròximes meses de negociació i, al nou govern, la recerca de fórmules per a esquivar-la.

També se suma al manifest llançat per la plataforma "L'Educació que ens uneix", en què reclama la paralització de la LOMQE el curs que ve.


 

Logo L'educació que ens uneix

Manifest per la paralització de la LOMQE

MANIFEST URGENT DE L'EDUCACIÓ QUE ENS UNEIX

DAVANT ELS RESULTATS ELECTORALS, SOL·LICITAM QUE S’ATURI LA IMPLANTACIÓ DE LA LOMCE A TOT L'ESTAT

Després de conèixer el resultat de les últimes eleccions municipals i autonòmiques, queda clar que la suma dels vots dels partits que rebutgen la LOMCE és majoritària i, encara a l’espera dels resultats de les eleccions generals, es fa evident que seguir amb la seva posada en marxa seria un insult a la ciutadania i un magre favor a la comunitat educativa, necessitada de cures i de visió de futur, i de veure’s alliberada dels vaivens als quals els canvis educatius l’han sotmesa.

És en aquests moments del curs quan es “cusen” les entranyes del pròxim, quan surten les instruccions i calendaris del següent, quan es decideixen les plantilles de Secundària, quan es publiquen els canvis de llibres de text que tant d’esforç econòmic suposen...

Així, són uns polítics “sortints”, sense cap força moral per seguir imposant les seves ocurrències a la comunitat, els que decidiran l'organització educativa del proper curs. Duen temps tancant els ulls a les manifestacions i a les mobilitzacions ciutadanes, a les objeccions de consciència a les revàlides...

Ara no poden seguir amagant el cap i continuar actuant així: les urnes han parlat, la majoria de persones NO VOLEM LA SEVA LOMQE.

Evidenciada un cop més aquesta realitat, hem d'exigir que actuïn en conseqüència. Ja no hi ha excuses, la LOMQE va camí de la seva autodestrucció i arrossegar amb ella la comunitat educativa seria una gran irresponsabilitat.

Ens trobam en una situació kafkiana, que a més ens duu a una infinitat de conflictes amb les famílies, que hauran de comprar nous llibres de text que potser -gairebé amb tota seguretat- només seran útils per a un any; amb els estudiants, que rebutgen la LOMQE perquè expulsa del sistema els més necessitats, per proposar un model mercantilista i competitiu; amb el professorat, que està fart d'incerteses i d'una administració educativa que retalla i exigeix ​​actuacions absurdes i que a més pot ser desplaçat per la reorganització de plantilles que suposa l'entrada del nou currículum a Secundària. Tots aquests col·lectius rebutgen una llei que s'oblida de les persones, el tresor més gran del sistema educatiu.

Hi ha comunitats autònomes on no ha sortit encara l'ordre que ha de desenvolupar el currículum per a ESO i Batxillerat, i se n'espera la publicació els propers dies. El mateix passa amb les instruccions reguladores de plantilles. Té qualque sentit treure una ordre el contingut de la qual rebutja la ciutadania i posa contra les cordes el sistema educatiu?

En algunes comunitats educatives es va decidir retardar la seva implantació: Astúries, Andalusia, País Basc, Canàries.

La pregunta que ens feim és: Queda una mica de sentit comú a la resta d'administracions educatives?

Sabem que sí. Per això demanam a les persones que treballen en l'administració educativa, als tècnics, als equips directius, educadors, professorat, també a les mares i pares... que s'unesquin aquest manifest i sol·licitin que se suspengui la LOMQE per al proper curs, que quedi com està ara, a l'espera de veure com es construeix un altre futur per al nostre model educatiu.